Tuesday, July 31, 2012

Ενας γάμος δυό πολιτισμοί

Ενας κομψός αριστοκρατικός γάμος που ένωσε δύο νέα παιδιά , τη Τζάν και τον Ανταμ, έγινε το περασμένο Σάββατο σε μια απέριττη μοντέρνα άιθουσα με θέα το λιμάνι. Ο γάμος είχε την ιδιαιτερότητα πως ένωσε την ελληνική κουλτούρα (Ανταμ) με την κουλτούρα της Σρι Λάνκα (Τζαν) σε ένα πάντρεμα ανθρώπων και πολιτισμών.
Τα κοκτέιλς  προσφέρθηκαν πάνω στο ντέκ με θέα το ποτάμι και ήταν απολαυστικά καθώς όλοι έμσιγαν με όλους πριν από το μεγάλο γεγονός. Το μαγευτικό γαλάζιο χρώμα του ποταμού Αγίου Λαυρεντίου άρπαζε τις αισθήσεις και καθήλωνε με την ομορφιά του. Η ποτάμια αύρα χάιδευε τα πρόσωπά μας απαλά χαρίζοντας δροσιά στους καλεσμένους.
Ο γάμος τελέσθηκε παραδοσιακά ινδουϊστικά με τη νύφη να φοράει το λευκό νυφικό της σάρι και το γαμπρό ντυμένο στο γαμπριάτικο κουστούμι. Η τελετή ήταν απλή, σεμνή και παρέπεμπε σε ένα είδος δικών μας αρραβώνων καθώς οι οικογένειες της νύφης και του γαμπρού αντάλλαξαν δώρα, ενώ ο Ανταμ και η Τζάν αντάλλαξαν τα δαχτυλίδια της αγάπης τους.
Το φαγητό ήταν επίσης απέριττο κι ωραίο, η λευκή τριόροφη τούρτα σεμνή και κομψή, το μπουφέ με τα γλυκά φανταστικό. Ξεχώρισαν τα μπακλαβαδάκια της γιαγιάς του Ανταμ κυρίας Μαρίας, που τάφτιαξε με την καρδιά της κάνοντας τόσες ευχές στους νεόνυμφους.
Εμείς οι θείες του Ανταμ (ο πατέρας του Ντένης Λάζαρης είναι πρώτος ξάδελφος του Τεντ) από καιρό σχεδιάζαμε τα φορέματα και τα λούκ μας. Η προετοιμασία είχε τρομερή χαρά και γέλιο επί ένα δίμηνο και βάλε.
Τελικά, όλες οι κυρίες έλαμπαν στα ωραία φουστάνια τους και οι κύριοι στα ατσαλάκωτα κουστούμια τους.
Να ζήσουν η Τζαν και ο Ανταμ και να ευτυχήσουν για πάντα μαζί!
 Τζουστινάκι


 Οι ξαδέλφες εν παρατάξει: Η Τζόις πρώτη ξαδέλφη του Ανταμ, η μαμά της Βίκυ, η Ανια επίσης πρώτη ξαδέλφη του Ανταμ και η Νικόλ, δέυτερη ξαδέλφη του Ανταμ
 Κομψά καθισμένα στο τραπέζι τα κο΄ριτσια
 Η Μαρία Αργύρης, ο Ντόν Μάιατ, ο Συλβαιν Σεν Πιέρ, η Αννα Αργύρη και ο Τεντούς Αργύρης
 Τη νύφη ντυμένη με το παραδοσιακό νυφικό της χώρας της συνόδευσαν οι γονείς της
 Παράνυμφοι η αδελφή της νύφης και ο αδελφός του γαμπρού

 ΄Στο τσακίρ κέφι

 Συλβαίν και Μαρία (θεία του Ανταμ)
 Η Ανια και η Νικόλ έκλεψαν την παράσταση
 Αγκαλιά με τη χρθσοχέρα συμπεθέρα Μαρία

 Με φόντο το λιμάνι από αριστερά: Μαίρη, Ανια, Νικόλ, Αννα Μαρία και Τζουστινάκι
 Αννα Μαρία με εμφάνιση γοργόνας, Μαρία σε λούκ πριγκηπέσσας και Τζουστινάκι στο σεμνό και συγκρατημένο του
 Η νεολαία χόρεψε τρελλά
 Η γιαγιά Μαρία δάκρυσε με την τελετή
 Τη χορεύει ο γαμπρός της και πατέρας του Ανταμ, Ντένης Λάζαρης
 Η θέα ήταν εκπληκτική
 Ο Τεντ κυνηγούσε όλο το βράδυ τις Σριλανκέζες για φωτογραφ΄θα
 Μια οικογενειακή φωτογραφία ξαδελφιών
 Η Λίλυ (μαμά του Ανταμ) και ο Ντένης (μπαμπάς) συνοδεύουν το γιό τους στην αίθουσα
 Τα κορίτσια ήταν τρ΄΄ελλα
 Η Τζαν και ο Ανταμ είναι πλέον νεόνυμφοι
 Αννα Μαρία και Μαρία με μακριές τουαλέτες
 Τεντυ και Βίκυ
 Η σεμνή τελετή του ινδουιστικού γάμου ήταν ενδιαφέρουσα
 Τα κορίτσια βγάζουν πόδι: Απο αριστερά Ανια, Νικόλ, Τζουστινάκι, Μαίρη κα Αννα Μαρία
 Τρυφερό τετατέτ με Τεντουλίνο
 Στις χρυσές αποχρώσεις
 Οικογένεια Σεν Πιέρ
 Οι συμπεθέρες
 Το ζευγάρι κατά την τελετή
 Ο Συλβαιν και ο Τεντ τα πίνου
 Η Τζάν θα πετάξει την ανθοσδέσμη

Τζόις, Βίκυ, Ανια και Νικόλ!!!Και στω κοριτσιών τις χαρές

Wednesday, July 25, 2012

Τέσσερις Αφροδίτες στο Δυτικό Βουνό!

Η φίλη μου γνωστή δημοσιογράφος της καναδικής τηλεόρασης, η Αφροδίτη Σάλας έχει δυό κούκλες, τη Μαριλένα και την Ευαγγελία.
Είναι οι πριγκίπησσες της ζωής μας. Σήμερα τις επισκέφθηκα, είχαμε τσάι γιασεμιού, μπισκοτάκια ψημένα απ΄τα χεράκια τους και ό,τι μπορεί να προσφέρει το πριγκηπόσπιτό τους.
Τα κορίτσια έκαναν πατίνι και ποδήλατο (σε αυστηρό ρόζ χρώμα) και μετά έδωσαν μια μουσικοχορετυική παράσταση για μάς.
Ηταν πραγματική απόλαυση να τις βλέπω να κάνουν τα΄μύρια όσα κοριτσίστικα σκέρτσα τους. Το επόμενο ραντεβού μας θα είναι με σουβλάκια στη βεράντα, απ΄όπου φαίνεται το δικό μας σπίτι.
Μια αξέχαστη καλοκαιρινή μέρα στο Μόντρεαλ! Σας ευχαριστώ προγκίπησσες!

Τζουστινάκι
 Μαριλένα και Ευαγγελία σε μουσικοχορευτική παράσταση
 Με την μαμά τους εποχούμενες σε ρόζ
 Η Ευαγγελία είναι μια πριγκίπησσα
 Και η Μαριλένα μια σκερτσόζα


 Με το Τζουστινάκι που τις λατρεύει

 Μαριλένα με φόντο το Δημαρχείο του West Mount
 Η τετρλαχρονη Ευαγγελία συνέλαβε το χαμόγελό μας

Monday, July 16, 2012

Ο Μεγγρέλης, το ταξιδάκι αναψυχής και ο ανταποκριτής στο Τορόντο!



Της Ιουστίνης Φραγκούλη


Μέσα στο οικονομικό χάος όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της ΕΡΤ, τη ώρα που απειλούνται δεκάδες θέσεις συναδέλφων, ο διευθυντής της ERT World-συμπαθέστατος κατά τα άλλα- Νίκος Μεγγρέλης κατέπλευσε στο Τορόντο για να παραστεί στο Φεστιβάλ Κλασικού Ελληνικού Κινηματογράφου, που έγινε στη λεωφόρο Ντάνφορθ το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.

Με ποιά λογική εγκρίθηκε αυτή η επίσκεψη Μεγγρέλη στο Τορόντο, όταν οι δημόσιες δαπάνες της Ελλάδας βρίσκονται εκτός ορίων; Την ώρα που οι διπλωματικές αρχές της χώρας δε νομιμοποιούνται για μετακινήσεις του είδους, πώς βρέθηκε ο διευθυντής της δορυφορικής στο Τορόντο; Ο λαός της Ελλάδας απαιτεί εξηγήσεις, καθώς οι περικοπές των ελαχίστων συντάξεων και μισθών δε μπορούν να τροφοδοτούν απερίσκεπτες επισκέψεις των αμειβομένων από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.

Οχι μόνον ήρθε ο κύριος Μεγγρέλης, αλλά φέρεται να υποσχέθηκε ότι θα στείλει ανταποκριτή της ΕΡΤ στο Τορόντο. Μάλιστα με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων ο κ. Μεγγρέλης αποφάσισε όψιμα να καλύψει την ομογένεια του Τορόντο.

Πού ήταν η δορυφορική ΕΡΤ όταν μαινόταν το Σκοπιανό; Πού βρισκόταν η κρατική τηλεόραση  στις κρίσιμες στιγμές του Ελληνισμού όταν η προπαγάνδα των Σκοπιανών ήταν στο αποκορύφωμά της;

Και τί επιλογή είναι αυτή τώρα με αδειανά ταμεία  να αποσταλεί ανταποκριτής όταν δεν υπάρχουν κονδύλια για να βγούν αξιοπρεπείς εκπομπές για τον Απόδημο Ελληνισμό; Οταν οι συνάδελφοι στην Αυστραλία  ζητούν τη συνδρομή των ομογενειακών οργανισμών για να κάνουν την παραγωγή της εκπομπής τους από τον Κάτω Κόσμο;

Οι εξαιρετικές εκπομπές της Εμμας Παπαεμμανουήλ και του Αλέκου Μάρκελου προβάλλονται σπανίως γιατί η δορυφορική έχει άλλες προτεραιότητες.Στοιβάζονται στη γωνία γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την ERT World καθότι δεν είναι «ημέτεροι».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η δορυφορική ΕΡΤ σταμάτησε την εκπομπή της Αυστραλίας προς το παρόν λόγω έλλειψης χρηματικών πόρων, θα ξανασυζητήσει το θέμα από το Σεπέμβριο (ίσως να εγκρίνει 12 νέα επεισόδια) και χρωστάει στον κάμεραμαν του Σύδνεϋ 6000 λαχταριστά αυστραλέζικα δολάρια.

Πιστεύω ότι το θράσος των ιθυνόντων δεν έχει όρια, οι προκλήσεις της κοινής λογικής μας ωθούν στα άκρα.

Ο κύριος Μεγγρέλης έστω και εκ των υστέρων να πληρώσει από την τσέπη του το μεγάλο ταξίδι, να σταματήσει να προκαλεί με τις μεγαλόστομες υποσχέσεις και να αξιοποιήσει το υλικό που έχει, αντί να προσπαθεί να βολέψει  «ημέτερον κολλητόν» στο Τορόντο.

Αλλοιώς ας εγκαταλείψει το θώκο πάραυτα. Δεν χρειάζεται με τις περικοπές των δικών μας μισθών να αντικρύζουμε κατάφωρα τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος είτε με τα ταξίδια του είτε με διορισμούς ανταποκριτών.

ΥΓ. Θα πίστευε κανείς ότι είμαι σκληρή στην κριτική μου επειδή ο ανταποκριτής δεν τοποθετείται στο Μόντρεαλ. Θέλω να πώ ότι πολλάκις μου προτάθηκε η ανταπόκριση της ΕΡΤ αλλά την απέρριψα επειδή δεν υπήρχαν κονδύλια για να γίνει σωστή δουλειά. Πώς βρέθηκαν ξαφνικά τώρα εν μέσω κρίσης;

Friday, July 13, 2012

Οσο αντέχει η Ψυχή της αγαπημένης Λένας



Η Λένα Μαντά είναι ένα πλάσμα ιδιαίτερο, αγαπημένο, ένα πλάσμα που τιμάει τους φίλους της. Γενναιόδωρη, ανοιχτή, καλοδεχούσα, χαρισματική στην επικοινωνία . Το χαμόγελο και η πληθωρική αγκαλιά της πάντα μου έρχονται στο νού όταν βλέπω το όνομά της γραμμένο εδώ κι εκεί για τις τόσες κυκλοφοριακές επιτυχίες των βιβλίων της.


Πρόσφατα διάβασα το τελευταίο της μυθιστόρημα με τίτλο «Οσο Αντέχει η Ψυχή». Με κατέκτησε το εξώφυλλο με την ωραία σύνθεση, όπου πρωταγωνιστούν οι πεταλούδες της ζωής μου, ανάλαφρες και ερεθιστικές της συναισθηματικής μου μνήμης.


Το μυθιστόρημα πλέκεται γύρω από τη ζωή της Ηρούς, που γεννήθηκε σε λάθος σπίτι από λάθος γονείς, σε λάθος εποχή. Η Ηρώ κυνηγημένη από την απόπειρα βιασμού του εραστή της μητέρας της τρέχει στα δάση αναζητώντας μια καλύτερη τύχη, την ησυχία της έστω. Την μαζεύουν τσιγγάνοι, κι αργότερΑ την εναποθέτουν έξω από το σπίτι ενός θεοσεβούμενου παπά.


Εκεί η Ηρώ θα γνωρίσει την ηρεμία και τη γενναιοδωρία του χριστιανικού περιβάλλοντος. Το βλέμμα της θα είναι στραμμένο προς το Θεό κατα τις δύσκολες στιγμές της. Θα επικαλείται την ανώτατη δύναμη, την εκτός λογικής για να προστατευθεί από τα κακά που επισσωρεύει η μοίρα της συνέχεια και ασταμάτητα.


Η Ηρώ θα βρεθεί στην Αθήνα, θα αγαπήσει το Ιάκωβο, τον άντρα που αναπαράγει τη γνώριμη  και αποτρόπαιη βία. Θα κάνει δύο κορίτσια μαζί του, αλλά η ζωή της θα είναι εφιαλτική στο σπιτικό της. Στην πολυκατοικία θα γνωρίσει την Αλεξάνδρα , μια γυναίκα-αίνιγμα που την θέτει κάτω από την προστατευτική φτερούγα της. Η τελευταία την βοηθάει να διαφύγει αυτού του καταραμένου γάμου που της αφήνει μόνο τραύματα και προσβολές.


Η Ηρώ θα χωρίσει αλλά θα ερωτευθεί το Μίλτο, τον άντρα που γοητεύει με το ψέμμα και τον ερωτισμό του. Η ζωή της θα πάρει χειρότερη τροπή καθώς θα την μπλέξει σε χρέη και ακατονομαστε συνομωσίες. Η Ηρώ θα καταφύγει στην Κύπρο για να κρυφτεί από το κυνήγι των δανεικών...Κι έτσι θα χάσει την επαφή με τις κόρες της, οι οποίες παίρνουν το δρόμο της αντίδρασης.


Η Ηρώ στην πέννα της Λένας γίνεται μια τραγική ηρωίδα, που ζεί τη μιά συμφορά μετά την άλλη με μια ακατάληπτη μανία λες και είναι σημαδεμένη από τη μοιρα της αδικίας. Η παρουσία της Αλεξάνδρας αντισταθμίζει το κακό, αλλά το καλό σέρνεται κυριαρχώντας μέχρι το τέλος.


Αυτό που κάνει τα βιβλία της Λένας ξεχωριστά και ιδιαίτερα αγαπητά ανάμεσα στους αναγνώστες είναι η καθημερινή τραγικότητα των ηρώων της , που μπορεί να είναι πρόσωπα της διπλανής πόρτας. Αυτό το σημείο ξεχωρίζει τα βιβλία της από τα βιβλία των άλλων.


Η Λένα Μαντά έχει το χάρισμα να κτίζει τα μυθιστορήματά της αρχιτεκτονικά, φέρνοντας την αλληλουχία των γεγονότων και τις συμπτώσεις μέχρι την τελική πράξη του εκάστοτε δράματος. Ξέρει να διαβάζει την αθρώπινη ψυχή και να την αποκρυπτογραφεί στα έργα της, που έχουν πάντοτε τη σφραγίδα της αναπόδραστης  μοίρας.



Πρέπει να πώ ότι σ΄αυτό το έργο της εντυπωσιάστηκα από τη θέση της θεικής δύναμης καθώς και από τη χρήση των ψαλμών του Δαυβίδ. Η Λένα τρύπωσε το υπαρξιακό χωρίς φανφάρες αναζητώντας το Θεό της παρηγορίας και της ελπίδας για τις αδιέξοδες ηρωίδες της.

Ιουστίνη Φραγκούλη