Wednesday, March 18, 2009

Ελλειμμα Πολιτισμού

Της Ιουστίνης Φραγκούλη-Αργύρη

Βρέθηκα στο Παρίσι , πιστή όπως κάθε χρόνο στο ραντεβού μου με το Διεθνές Σαλόνι του Βιβλίου, όπου συγκεντρώνεται όλη η γαλλόφωνη λογοτεχνία και πολλοί μα πολλοί ενδιαφέροντες άνθρωποι των γραμμάτων απ΄όλα τα μέρη του κόσμου.

Η πόλη ωραιότερη απο ποτέ, παρα την εμφανή κρίση στα άδεια καταστήματα και τα μισογεμάτα εστιατόρια, με καταγοήτευσε. Οι βόλτες στο Σηκουάνα, στο Σεντ Ζερμαίν , στο Τροκαντερό, στο Λούβρο, στα Ηλύσια Πεδία ήταν μια απόλαυση σαν τσάι γιασεμιού.

Ωστόσο, στο Σαλόνι του Βιβλίου υπήρχε μια δυσάρεστη απουσία. Το περίπτερο με τον τίτλο Ελλάδα, το ελληνικό περίπτερο του ΕΚΕΒΙ δεν ήταν εκεί. Για πρώτη φορά μετα απο χρόνια η ελληνική λογοτεχνία ως πολιτική παρουσία έλειπε τρανταχτά, φωναχτά και ανεπίτρεπτα απο το σαλόνι της γαλλόφωνης λογοτεχνίας του κόσμου.

Η Τσεχία, η Ολλανδία , τα Βαλκάνια, η Αφρική, οι Αμερικές ήταν εκεί κι εμείς τραγικά απόντες απο τη διεθνή συνάντηση της γαλλόφωνης λογοτεχνίας. Θλιβερό και απαράδεκτο ταυτόχρονα.

Προσπάθησα να βρώ το λόγο αυτής της απουσίας ρωτώντας συναδέλφους αλλά και εκδότες στην Αθήνα. Πληροφορήθηκα λοιπόν πως το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου δεν είχε χρήματα για να νοικιάσει περιπτερο προβάλλοντας έστω και στο ελάχιστο την πολύπαθη ελληνική λογοτεχνία. Εμαθα πως το Υπουργείο Πολιτισμού επικαλείται ένδεια πόρων γι αυτό δε στηρίζει το αμφιλεγόμενο ΕΚΕΒΙ.

Και ένιωσα απόλυτα ταπεινωμένη διότι η μικρή πατρίδα μου με δύο Νόμπελ λογοτεχνίας , με τέτοια διαχρονική πορεία στα γράμματα δεν έχει την πολιτική βούληση να υποστηρίξει την ελληνική λογοτεχνία στις διαδρομές του κόσμου. Η Ελλάδα, ο λίκνος του δυτικού πολιτισμού, δεν διαθέτει τα ελάχιστα κονδύλια για να δώσει το παρόν στο Παρίσι της γραμματοσύνης.

Ντράπηκα που το υπουργείο πολιτισμού έχει γίνει το καταφύγιο απολίτιστων προσώπων τα τελευταία χρόνια. Ντρέπομαι που οι επιλογές των πολιτικών προσώπων με κάνουν να νιώθω μια πολίτις β κατηγορίας στη διεθνή λογοτεχνική σκηνή.

Εκείνο το ίδιο βράδυ πήγα να δώ όπερα στην κλασική όπερα Γκαρνιέ του Παρισιού . Κι έπαιζε τον Ιδομενέα σε κείμενο του Ντανσέ και μουσική του Αμαντέους Μότσαρτ. Γαλλικό πρότυπο και ιταλόγλωσση διασκευή έχουν ως κοινό θεματολογικό παρονομαστή τον αρχαιοελληνικό μύθο της επιστροφής του βασιλιά της Κρήτης Ιδομενέα στην πατρίδα του μετά την πολιορκία της Τροίας. Σε μια περίοδο κινητικότητας για την αρχαιοελληνική αναβίωση οι βασισμένες στο κλασικό παρελθόν πλοκές ήταν ακόμα συνηθισμένες στην opera seria. Το έργο του Ντανσέ ανήκοντας στον χώρο της γαλλικής κλασικίζουσας δραματουργίας είχε βάσεις στις αριστοτελικές θεωρίες περί τραγωδίας (όπως τουλάχιστον αυτές γίνονταν κατανοητές τότε).

Κι ενώ παρακολουθούσα αυτό το αριστούργημα με υπότιτλους στα γαλλικά, όπου πρέσβευαν οι λέξεις Ελληνας, Ελλάδα σε ένα απο τα επίκεντρα του πολιτισμού της δύσης, ένιωσα λίγη και μοναχή.

Συλλογίστηκα πως η πατρίδα μου, αυτή που γέννησε τη φιλοσοφία, τη γλυπτική, τη δημοκρατία, την ιατρική, τη διαλογική, αυτή η ίδια πατρίδα μου με την αδιάφορη πολιτική της στα σημαντικότερα ζητήματα, ευτελίζεται, ρεζιλεύεται, το κάνει θέμα της να είναι διεθνώς ανύπαρκτη.

Δεν με πείθει η γελοία δικαιολογία πως δεν υπάρχουν κονδύλια στο ΥΠΠΟ για να στηριχθεί η παρουσία της ελληνικής λογοτεχνίας στις αγορές του κόσμου. Δεν με πείθει καμιά δικαιολογία γενικώς σε θέματα εξαγωγής σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού.

Η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να δίνει το παρόν σε όλες τις συναντήσεις του πολιτισμού. Και προπάντων όφειλε να μην απουσιάζει απο το Σαλόνι του Γαλλικού Βιβλίου, όταν διακηρύσσει μετα τυμπάνων πως είναι μέλος της Παγκόσμιας Γαλλοφωνίας.

Τι κρίμα το ΥΠΠΟ, το υπουργείο των υπουργείων να μη γνωρίζει το ένα και μοναδικό θέμα του: Τον Πολιτισμό!!!

34 comments:

  1. (Τι κρίμα το ΥΠΠΟ, το υπουργείο των υπουργείων να μη γνωρίζει το ένα και μοναδικό θέμα του: Τον Πολιτισμό!!!)
    Θα πρόσθετα και όλο το Ελληνικό κυβερνητικό κατεστημένο, αυτό που δεν το ενδιαφέρει ότι δεν έχει να κάνει με το κόμμα.

    Συγχαρητήρια για τις παρατηρήσεις σου αυτές.
    Δυσυχώς είναι αλήθεια.

    χαιρετισμούς

    Γαβριήλ

    ReplyDelete
  2. Ειλικρινά ξαφνιάζομαι και λυπάμαι για αυτή την εξέλιξη των πραγμάτων και έτσι σχολιάζω. Το έργο και η προσφορά του ΕΚΕΒΙ στο χώρο του βιβλίου τα τελευταία χρόνια είναι τεράστια, μεστή και ουσιώδης.Παρακολουθώ στενά και ενημερώνομαι για κάθε του δραστηριότητα σχετικά με το βιβλίο, ποίηση, λογοτεχνία και ειδικά την παιδική λογοτεχνία και την προσπάθεια καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας και δημιουργικής ανάγνωσης στα μικρά παιδιά.Αναπτύσσει αξιόλογο έργο με πολυποίκιλες δραστηριότητες τις οποίες πολλές φορές περιλαμβάνω στα δημοσιεύματά μου στο τοπικό τύπο. Κρίμα!!!Το ΕΚΕΒΙ είναι πνεύμονας πολιτισμού και σε κάθε περίπτωση πρέπει να υποστηρίζεται από την ελληνική πολιτεία αλλά και τους Έλληνες πολίτες για να υπάρχει και να προσφέρει. Να τους τροφοδοτεί με πολιτισμό.Ας ελπίσουμε ότι θα ανατραπεί η κατάσταση.

    ReplyDelete
  3. Να ήταν μόνο αυτό στο οποίο μείναμε πίσω, καλά θα ήταν, γιατί ένα μόνο διορθώνεται εύκολα αν κάποιος θε΄λει.
    Εμείς χτυπήσαμε διάλυση παντελώς σαν χώρα Ιουστίνη, και σίγουρα το έχεις προσέξει "και" εσυ.

    (με κάνουν να νιώθω μια"πολίτις" διόρθωσέ το, "πολίτης")

    Καλή σου μέρα :-)
    Νίκος

    ReplyDelete
  4. Να είσαι σίγουρη πως το ΥΠΠΟ θα φροντίσει να βρεί τα "αναγκαία" κονδύλια για την "μαιμουδίστικη" συμμετοχή της Ελλάδας στην Eurovision...
    Οσο για τον σύγχρονο "ελληνικό πολιτισμό", ας όψεται η δορυφορική που πλουσιοπάροχα διοχετεύει στην ταλαίπωρη ομογένεια, που μέσα απο το χαζοκούτι, προσπαθεί να σβύσει την "διψά" της για κάθε τι το Ελληνικό, με όλες βέβαια τις συνέπειες που συνεπάγονται...

    ReplyDelete
  5. Πω πω ποσο δικιο εχεις καλη μου! Ξερεις το εχω δει οχι και στο χωρο των επιστημων. Σε διεθνεις διοργανωσεις οι ελληνες επιστημονες λειπουν γιατι δε διατιθενται κονδυλια. Πανεπιστημια δεν πληρωνουν συνδρομες σε οργανισμους και αποκλειονται (τι ντροπη) Σε φιλω γλυκα, να περνας ομορφα.

    ReplyDelete
  6. δεν περίμενα τίποτα καλύτερο από το ΥΠΠΟ Ιουστινακι, είναι ανεπανάληπτα άσχετοι σε θέματα πολιτισμού οι περισσότεροι που έχουν περάσει από εκεί τα τελευταία χρόνια.
    Σε φιλώ πολύ πολύ!

    ReplyDelete
  7. Αγαπητέ Γαβριήλ,
    Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σου . Το ΥΠΠΟ και το κυβρνητικό κατεστημένο δεν ενδιαφέρεται για το σχεδιασμό εξαγωγής πολιτισμού, αλλά για την επανεκλογή των καρεκλοκένταυρων. Δυστυχώς!!!

    ReplyDelete
  8. Αγαπητή Μαριάνθη,
    Το ΕΚΕΒΙ παρα τα λάθη του- θα αναφερθώ διεξοδικά επ αυτού σε επόμενο κείμενό μου- τουλάχιστον βρίσκεται εκεί για να παρέχει πολιτική στήριξη στο ελληνικό βιβλίο.
    Είναι ντροπή να μη δίνεται προύπολγισμός για να υπάρχει εκπροσώπηση της ελληνικής λογοτεχνία στις αγορές του κόσμου.
    Ντροπή!

    ReplyDelete
  9. Μιχάλη μου,
    Πολύ σωστά το θέτεις. Θα δώσουν πακτωλό χρημάτων για κουνήματα και φτηνές παραστάσεις στη Γιουροβίζιον, που κανείς δεν την θυμάται την επάυριον.
    Φαίνεται πως η Ελλάδα θεωρεί εξαγώγιμα προϊόντα μόνο τις μουσικές αντιγραφές και μάλιστα στην αγγλική.
    Πού καταντήσαμε! να θεωρούμε πολιτισμό της Γιουροβίζον και να τα σκάμε γι αυτήν. Τουλάχιστον οι Ιταλοί έχουν αρνηθεί το πανευρωπαίκό ρεζιλίκι και δε συμμετέχουν!!!

    ReplyDelete
  10. Νίκο εκ Τορόντο,
    Να σου πώ ότι η απογοήτευση με συνεπήρε εξαιτίας αυτής της κατάστασης. Λυπήθηκα πολύ για τα χάλια μας, οι ανύπαρκτοι συγγενείς των Ευρωπαίων και άλλων φυλών.
    Θα διορθώσω.
    Ευχαριστώ για την υπόδειξη

    ReplyDelete
  11. Μελισσάκι διεθνές,
    Πρέπει να μπεί φωτογραφία με το νέο μαλλάκι. Σε έχω τάξει.
    Φιλάκια

    ReplyDelete
  12. Ιουστίνη μου, γλυκιά κι αδέκαστη!
    Εύχομαι να περνάς καλά!
    Για να μη γράψω πολλά,
    Φίλοι,
    σας παροτρύνω στο σχόλιό μου της προηγούμενης σου ανάρτησης, με κάτι λίγο ακόμη:
    Λίγα χρόνια πρίν, είχαν Ελληνικό περίπτερο στη Γερμανία, την τελευταία στιγμή το αποφάσισαν, μόνο κάτι δικά τους "παιδιά" έλαβαν μέρος, το προχειρότερο περίπτερο που υπήρχε εκεί!
    Δικαιολογήθηκαν αργότερα ότι δεν τους έδιναν χρήματα και νόμιζαν ότι δεν θα πάνε... κι άλλα πολλά, συνηθισμένα "μοναδικής ελληνικής υφής προχειρο-δικαιολογίες..." τις οποίες ΟΛΟΙ οι ξένοι τις γνωρίζουν.
    Φίλη μου, "τα μεταξωτά βρακιά θέλουν κι επιδέξιους --λους", έλεγε ο πατέρας μου!
    κι εμείς, όχι μόνο τουριστικά, μα σε όλα έχουμε δείξει πόσο "γυμνοί" είμαστε!
    Φιλάκια στον Τεντυ σου,σεβαστούς χαιρετισμούς στους δικούς σου,
    Υιώτα Στρατή, ΝΥ

    ReplyDelete
  13. Αχ βρε Ιουστίνη, γιατί επέλεξες να ξύσεις πληγές τώρα… Σε καταλαβαίνω απόλυτα. Νιώθω κι εγώ στο πετσί μου το ταπείνωμα, τη ντροπή κι ό,τι εσύ ένιωσες. Άλλωστε το νιώθουμε εδώ κάθε μέρα…
    Λες: Η Ελλάδα, ο λίκνος του δυτικού πολιτισμού, δεν διαθέτει τα ελάχιστα κονδύλια για να δώσει το παρόν στο Παρίσι της γραμματοσύνης.
    Όχι, καλή μου φίλη, δεν τα διαθέτει. Είν’ αλήθεια! Και ξέρεις γιατί; Διότι τα ξοδεύει αλλού. Στα πανηγύρια της Γιουροβίζιον…
    Δεν ξέρω αν το γνωρίζεις, είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ κι όμως… ΣΟΥΗΔΙΚΟ!!!
    Η Σουηδία συμμετέχει με ελληνικό στίχο… όταν εμείς τον έχουμε απαρνηθεί προ πολλού και επιμένουμε στα… αγγλικά!
    Σας παραπέμπω να κάνετε ένα κλικ εδώ

    * Σημειώστε ότι το τραγούδι αυτό ήταν υποψήφιο στη Σουηδία για να πάει στη Eurovision έφτασε στον τελικό, αλλά δεν επελέγη τελικώς… Φαντάζεστε την ντροπή; Αντί να στέλνουμε εμείς τραγούδια στην γλώσσα μας, στέλνουν άλλοι για εμάς...

    ** Να σημειωθεί ότι η κοπέλα δεν είναι ούτε καν ελληνικής καταγωγής!
    *** Κι επειδή τέτοια κείμενα, σαν το δικό σου, δεν πρέπει να χάνονται... θα σε παρακαλέσω να μου επιτρέψεις να το αναδημοσιεύσω στο ΕΜΠΡΟΣ την ερχόμενη Τρίτη.

    Φιλάκια κι ασπασμό!

    ReplyDelete
  14. Παρακολουθώ, παρακολουθώ, λέω τα χάλια μας, κατακρεουργούν την ελληνική γλώσσα, οι της Ελλάδας εκφωνητές τηλεόρασης, οι ομιλούντες, με "αγγλικούρες" άγνωστες σε εμάς που ζούμε στο εξωτερικό. (Αχ! αυτά τα ξένα τραγούδια για τη Eurovision προξενούν αηδία)
    Προχθές παρασκευή 13 Μαρτιου, το ABC ξεκίνησε τα νέα της ημέρας,έγώ το είδα 6 πρωινή με τh λέξη στην οθόνη, σήμερα είναι "Paraskevodekatriphobia"

    Σήμερα το NBC είχε τη λέξη για τη
    μητέρα των οκτάδυμων "oktomam"

    Άρα τα βλέπουν αυτά οι έλληνες;
    για να υπερηφανευτούν για την γλώσσα τους;

    Χαιρετώ
    Γαβριήλ

    ReplyDelete
  15. Αγαπητή Ιουστίνη,
    Αν θες να δεις την φωτογραφία του φίλου και συμπατριώτη σου από τη Λευκάδα καπετάν Χρήστου Βρεττού,
    πήγαινε στο ΠΥΛΑΡΟΣ,
    Φάγαμε μαζί και με την Υιώτα σαρακοστινά Καθαρής Δευτέρας.

    Χαιρετώ

    Γαβριήλ

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Η πτωτική πορεία της χώρας είναι ασταμάτηση δυστυχώς σε όλα τα επίπεδα...Καποτε η χώρα αυτή ηταν διάσημη στο εξωτερικό για τον ηλιο της και τον πολιτισμό της....Τώρα μας έχουν αφήσει μόνο τον ήλιο να καίει τη γύμνια μας...
    Και πόσο ειρωνικό ακουγεται αγαπητή Ιουστίνη,να γράφεις για την απουσία πολιτισμού και λογοτεχνίας, ακριβώς τη μέρα που κλείνει ο Οδ. Ελύτης 13 χρόνια απουσίας...(18/3/96 έφυγε).Αυτό μας κάνει νομίζω ακόμα πιο μελαγχολικούς...Περασμένα μεγαλεία και θυμώντας τα να κλαις......

    ReplyDelete
  18. Είμαι απογοητευμένος κι εγώ σε ανάλογο βαθμό. Και θα αναφέρω το παράδειγμα της εθνικής πινακοθήκς -που πιαθνόν γνωρίζεις- για τη βούληση της να διοργάνωνε το καλοκαίρι του 2008 μια μεγάλη έκθεση ιμπρεσιονιστών έως τον ΠΙκασό. Οι συμφωνίες με τα μεγάλα μουσεία της Ευρώπης είχαν πραγαμτοποιηθεί, αλλά τελευταία στιγμή το μαγικό Υπουργείο του Φωτός και της Πνευματικότητας δεν έδωσε το κονδύλι. Έξαλλη η Λαμπράκη ωρυόταν για την αδιαφορία του κράτους προς τους εθνικούς θησαυρούς της πινακοθήκης και συγχρόνως για την έλλειψη παροχής χρημάτων για την επιβίωσή της ως ενός αξιοπρεπούς ιδρύματος ικανού να φιλοξενεί εκθέσεις για το φιλόμουσο ελληνικό κοινό. Έμα χρόνο μετά η έκθεση λέγεται ότι θα πραγαμτοποιηθεί τελικά. Έλπιζω να μην τσεπώσουν πάλι τα κονδύλια...

    Χαιρετώ!

    ReplyDelete
  19. Αγαπημένη μου Γιώτα,
    Είναι θλιβερό να είμαστε διαρκώς απόντες απο τα μεγάλα και τα σπουδαία γεγονότα του πολιτισμού.
    Προχτές σε συζητούσαμε με την Ελένη Γκίκα, εσένα τη σπουδαία ποιήτρια της Διασποράς. Θα σε διαβάσει και θα σου ετοιμάσει κομμάτι, γιατί το αξίζεις.
    Είσαι γνήσια και σπουδαία ποιήτρια, αγαπημένη μας

    ReplyDelete
  20. Αγαπ[ημένε μου Γαβρίλη,
    Πόσο σωστά μιλάς! Τέτοι έλλειψη ευθύνης, τέτοια σιωπή στο πολιτιστικό πεδίο της Ελληνικότητας!
    Σε συζητούσαμε με την Ελένη Γκίκα, της έλεγα πόσο σπουδαίος αφηγητής είσαι. Θα επικοινωνήσει σύντομα μαζί σου.
    Είδα και τη φωτογραφία με το κάπταιν. Δόστου χαιρετίσματα.
    Δεν πολυμπάινω στα μπλόγκς γιατί τρέχω διαρκώς.

    ReplyDelete
  21. Γιώργο καλέ μου,
    Πόσο σωστός είσαι και πόσο δίκαιος. Και να σκεφτείς τη μνήμη των μεγάλων ποιητών, που θα μας καταδιώκουν για την πολιτιστική μας αμνησία !
    Να ειδωθούμε εν Αθήναις, ναι;

    ReplyDelete
  22. Αντουάν,
    Σιγά μη βρεί η Ελλάδα κονδύλια για πολτιτιστικά χάπενινγκς. Για κανένα Ρουβά ή για την τουαλέτα Γκοτιέ της Βίσση, ίσως και να βρεθούν τα φράγκα.
    Ντροπή, μόνο αυτό ταιριάζει ως λέξη!!!

    ReplyDelete
  23. Στράτο λατρεμένε μου,
    Συγγνώμη για την παράλειψη της απάντησης. Χάθηκα μέσα στα τρεχαλητά της Αθήνας. Τρελλάθηκα με την αποκάλυψη πως η Σουηδία θα μπορούσε να διαγνωιστεί με ελληνικό στίχο, ενώ τυρβάζουμε περι Γκοτιέ και Sakis.
    Δεν έχω αντίρρηση για ποπ εκπροσώπηση της Ελλάδας στη Γιουροβίζιον, αλλά όχι να μας γίνει και πολτιστικός βραχνάς! Και πως υπάρχουν τόσοα χρήματα για πανηγύρια δηλαδή;;;
    Ες αύριον τα σπουδαία!!!

    ReplyDelete
  24. Όμορφη, ευγενική και υψηλού χαρακτήρα η θύμησή μας στις επαφές σου,
    γλυκιά μου Ιουστίνη!

    Μακάρι να παραδειγματιστούν και να κυριολεκτήσουν κι οι "άλλοι" ότι μαζί με τη γνώση μετράει ισόποσα η αγωγή της καθαρής καρδιάς.
    Να περάσει καλά, Φίλη μας.
    Χαιρετισμούς,
    Υιώτα, ΝΥ

    ReplyDelete
  25. Γιώτα μου,
    Σας το χρωστάει η εκδίκηση του καθαρού και άδολου πολιτισμού το να υπάρξει αναφορά για το έργο σας επιτέλους στην πατρίδα.
    Η Ελένη Γκίκα είναι ένας θησαυρός, ξέρεις αυτή η υπέροχη μοναχοκόρη των Γκίκα.
    Φιλιά κι αγαπητικές αγκαλιές

    ReplyDelete
  26. Συμφωνώ απόλυτα με τις παρατηρήσεις του Γαβριήλ - pylaros στο post της 19ης Μαρτίου.
    Για νά είμαστε όμως δίκαιοι, Θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι στην Ελλάδα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται η ελληνική γλώσσα, με τη μόνη διαφορά ότι
    αφού "υιοθετήθηκε" απο τους δυτικούς, οι νεοέλληνες την επανεισήγαγαν σε "αγγλοποιημένη" μορφή!(παράδειγμα: η λέξη Ο.Κ. που ερμηνεύεται: ΟΛΑ ΚΑΛΑ)
    Εν αγνοία τους βέβαια...

    ReplyDelete
  27. Ιουστίνη μου, δεν κρατήθηκα, τι υπέροχα που ήταν απόψε, ανέβασα τις φωτογραφίες.
    Έχω κι εγώ ένα παράδειγμα απουσίας της Ελλάδος. Σε συνέδριο που πήγα πριν κάποια χρόνια στη Σλοβενια, μιλάγαμε με κάποια σύνεδρο για το "Τραγούδι του νεκρού αδελφού",διαδομένο στα βαλκάνια, κα για το οποίο είχε γίνει ένα ειδικό συνέδριο και το είχε παρακολουθήσει. Μου είπε ότι το τραγούδι του νεκρού αδελφού πρωτοεμφανίστηκε στη Μικρά Ασία, είναι δηλαδή ελληνικό, και αναρωτήθηκε, όπως προφανώς και άλλοι σύνεδροι "Πού ήταν η Ελλάδα;" Όλες οι βαλκανικές χώρες συμμετείχαν με εισηγητές, η Ελλάδα απουσίαζε. Δεν ήταν δυνατόν να μην είχαν ενημερωθεί, κάποια τουλάχιστο πανεπιστήμια, για το συνέδριο αυτό. Τελικά όπου και να ταξιδέψουμε η Ελλάδα μας πληγώνει.

    ReplyDelete
  28. Καλά τι πάθατε όλοι με το Ρουβά? Δεν φταίει εκείνος που η ΕΡΤ αποφασίζει να ξοδέψει το όποιο ποσό για τη Eurovision ενώ το ΥΠΠΟ δεν ασχολείται με τη προώθηση του ελληνικού πολιτισμού. Και στο τέλος τέλος δεν νομίζω ότι υπάρχει καμιά σχέση ανάμεσα στο θέμα που θίγεις Ιουστινάκι και τη Eurovision. Δυο διαφορετικά εντελώς πράγματα και δυο εντελώς διαφορετικοί φορείς που τα επιμελούνται. Είναι κρίμα και υποτιμητικό να παραλληλίζουμε τα ελληνικά γράμματα και τις τέχνες με τη Eurovision που είναι απλά ένα show για εμάς τα ελαφρόμυαλα κοριτσάκια. Σε τελική ανάλυση αν δεχόμαστε ότι η ΕΡΤ μπορεί και προωθεί τα φτηνά τόσο καλά ας παραχωρήσει το ΥΠΠΟ τις αρμοδιότητές του στην ΕΡΤ να τελειώνουμε.
    Και γύρνα πίσω σε παρακαλώ, γυρνάς και τρέχεις και μου έλειψες!

    ReplyDelete
  29. Μιχάλη,
    Τόχεις το χιούμορ σου νέε μου. Το Οκ΄είναι απο το όλα καλα; Είσαι άπαιχτος.
    Λοιπόν, θα σε βάλω να παίξεις στο γάμος αλα ελληνικά Νο 2 όπου θα καταγγέλεις τους αγγλισμούς ως ελληνοκαναδός πεθερός. Γιού λάικ

    ReplyDelete
  30. Μπάμπη μου,
    Πόσο γενναιόδωρος είσαι και πόσο μας έλειψε η Ελένη η Γκίκα. Να σκεφτείς πως αυτή ήταν η έμπνευση για το πάρτυ μου, επειδή είχαμε διασκεδάσει τόσο πέρισι και ήθελα κα΄θε χρόνο να σμίγουμε έτσι πολλοί και φίλοι εν Αθήναις.
    Σε ευχαριστώ για την ανάρτηση στο μπλόγκ σου. Και προπάντων για την αναγωγή και την εξίσωση της ταπεινότητάς μου με τις μεγάλες Ιουστίνες του κόσμου.
    Οσον αφορά στο συνέδριο, η Ελλάδα δηλώνει διαρκώς απούσα απο τον πολιτισμό της. Φαντάσου να εξάγει μόνο πολιτισμό και όμως να μη μπορεί ούτε την εξαγωγή να υποστηρίξει Made in Greece!!!
    Θλίβομαι για όλα αυτά και πονάω.
    Φιλιά

    ReplyDelete
  31. Μελισσάκι μου γλυκό,
    Δεν τα βάλαμε με το Ρουβά, τα βάλαμε με το σύστημα της άνισης μεταχείρισης του πολιτισμού. Κι ο ρουβάς ποπ τραγουδιστής είναι και τους αξίζει η προώθηση, γιατί τον αγαπάει η νεολαία.
    Αλλά δεν μπορεί η Ελλάδα να επικαλείται έλλειψη κονδυλίων για το Σαλόνι του Βιβλίου και γενικά την προώθηση της σύγχρονης κουλτούρας μας στην Ευρώπη κι απο την άλλη να μοιραζει αφειδώς χρήματα για φιέστες!
    Αυτή είναι η ένσταση όλων μας.
    Οσο για την ΕΡΤ, αρνείται πεισματικά να παρουσιάσει εκπομπές βιβλίου με ανθρώπινο πρόσωπο γιατί δεν είναι εμπορικές. Και μας πυρπολεί με αναλώσιμη εμπορικότητα.
    Κι εμένα μούλειψες μικρή μου Μέλισσα!
    Πολύ όμως!

    ReplyDelete
  32. Χθες στο ΒΗΜΑ της Κυριακής, διάβασα και μακάρι να είναι αλήθεια, οτι ο τωρινός υπουργός πολιτισμού, αποφάσισε ν' ακολουθήσει μια "πολιτική βιβλίου" και να διαθέσει κάποια κονδύλια για την στήριξή του... Να πιστέψω; Έχουμε τόσο ικανούς συγγραφείς με θαυμάσιο έργο και δεν υπάρχει η προβολή τους στο εξωτερικό, ούτε και ενδιαφέρν να μεταφραστούν τα έργα τους...

    ReplyDelete
  33. Λένα αγαπημένη μου,
    Ελπίζω να είναι αλήθεια, αν και ο Σαμαράς πιστεύει στον πολιτισμό είναι βέβαιο.
    Το όνομά σου ως φαινόμενο αναφέρθηκε πάλι στο πρόσφατο συνέδριο στη Ρόδο. Να συνεχίσεις πάντα ψηλότερα να ανοίξεις τους ποταμούς των αγορών.
    Φιλια

    ReplyDelete
  34. Διάβασα και την ανάρτησή σου για την Ρόδο και ζηλεψα λιγάκι... Αχ και να μουν εκεί! Όσο για το... "Φαινόμενο Μαντά"....εγώ χαίρομαι που γνωρίζεις την Λένα....

    ReplyDelete