Της Ιουστίνης Φραγκούλη-Αργύρη
Μια φορά κι ένα καιρό
ήρθε στη Λευκάδα από το Μεγανήσι ένα ορφανό παιδί με τη μητέρα και τον αδελφό
του. Οι Λευκαδίτες έκαναν το πάν για να το αγκαλιάσουν και να του δείξουν
υποστήριξη στο δύσκολο αγώνα της οικογένειάς του.
Το καλό παιδί, μετριότατο
στα μαθήματα, κατάλαβε νωρίς ότι ο δρόμος της επιτυχίας περνάει μέσα από τις
διάφορες διασυνδέσεις. Γρήγορα, λοιπόν, έγινε μέλος του ανερχόμενου τότε ΠΑΣΟΚ
πλασάροντας τότε τον εαυτό του ως εκκολαπτόμενο σοσιαλιστή.
Δυστυχώς, οι πόρτες του
Πανεπιστημίου βρέθηκαν κλειστές για το καλό παιδί , το οποίο δεν πέρασε τις
εξετάσεις κι έμεινε μετέωρο προσπαθώντας να ανακαλύψει το επαγγελματικό του
μέλλον. Τότε του ήρθε η φαεινή ιδέα να γίνει δημοσιογράφος, γιατί όχι άλλωστε;
Δεν υπήρχε προαπαίτηση για πτυχίο ή για οποιοδήποτε άλλο προσόν. Ετσι, λοιπόν,
με τις κατάλληλες διασυνδέσεις χώθηκε στα ΝΕΑ πατώντας πάνω στη γνωριμία με τον
Λέοντα Καραπαναγιώτη , ο οποίος ήταν σύζυγος Βαλαωρίτου και βοήθησε πολλούς
Λευκάδιους να προσληφθούν στην ναυαρχίδα του Λαμπράκη εκείνους τους λαμπρούς
καιρούς του τέλους του 80.
Στα Νέα το καλό παιδί,
έχοντας κατανοήσει πλήρως ότι η καριέρα γίνεται μόνο με διασυνδέσεις άρχισε να
το πάιζει κολλητός του τάδε και του δείνα, φίλος της Παπανδρεϊκής σχολής, φίλος
του ΓΑΠ και ούτω καθ’ εξής. Ετσι, παρά την αγραμματοσύνη του, ανέβαινε γοργά τα
σκαλοπάτια της ανέλιξης στο σκληρό χώρο της ελληνικής δημοσιογραφίας.
Το καλό παιδί έκοβε κι
έρραβε με τα γραπτά του πουλώντας αποκλειστικές ειδήσεις μέσα από το ΠΑΣΟΚ στην
εφημερίδα του και εκδούλευση στο κόμμα μέσω των κειμένων του. Το σύστημα
δούλευε καλά καθώς η αμφίδρομη πληροφόρηση κι ενίοτε παραπληροφόρηση ήταν αιτία
της ανέλιξης και της πρόσληψής του στο ΜΕΓΑ, που μόλις είχε ανοίξει. Οι εκπομπές
του ήταν άνευρες και αδιάφορες γι αυτό σύντομα είδε το δρόμο της εξόδου από την
ιδιωτική τηλεόραση που δεν αντέχει τους μέτριους στο γυαλί της.
Το καλό παιδί είδε πως
οι καταστάσεις άλλαζαν κι έτσι στις αρχές του 90 προσεταιρίσθηκε το
Μητσοτακέικο, που ήταν τότε στην εξουσία. Δεν άργησε να γίνει κολλητός της
Ντόρας Μπακογιάννη κι έτσι όταν εκείνη εκλέχθηκε δημαρχέσσα της Αθήνας, διόρισε
το καλό παιδί στην ηγεσία του δημοτικού ραδιοφωνικού σταθμού 9.84.
Το καλό παιδί ένιωθε
άβολα στη νέα καρέκλα, προπάντων όταν υφιστάμενοι του ήταν Λευκαδίτες
δημοσιογράφοι , οι οποίοι γώριζαν το βίο και την πολιτεία του και προπάντων την
ελλειπέστατη παιδεία του. Ετσι άρχισε τις προγραφές, αποκεφαλίζοντας του
Λευκαδίτες δημοσιογράφους (βλ. Νίνα Βλάχου, Γιώργο Οικονομίδη (οικογένεια εξ
αγχιστείας Τσιρίμπαση), την υπογράφουσα και έτερους πολλούς).
Ζούσε την εποχή της
μεγάλης δόξας με τον πλούσιο γάμο και προορισμός των καλοκαιριών του ήταν η
Μύκονος, που ήταν κοσμικιά και μπορούσε να δειχτεί για καμπόσος αλλά και να
συχνωτισθεί με Θεόδωρους Ρουσσόπουλους και άλλους ανερχόμενους αστέρες της
πολιτικής ζωής του τόπου. Η Λευκάδα ήταν πολύ δεύτερη για το καλό παιδί, όπως
έλεγε τότε σε κολλητούς του, πληγώνοντας το πατριωτικό τους αίσθημα.
Το καλό παιδί από τη
Μπακογιάννη μεταπήδησε στην κρατική ΕΡΤ με τις πλάτες του κουμπάρου Ρουσσόπουλου
κάνοντας χλιαρές εκπομπες χαϊδευτικού χαρακτήρα για την εξουσία (που τον είχε
διορίσει). Η ΕΡΤ του έδινε χρυσούς μισθούς μέχρι και 200.000 το χρόνο για να
λιβανίζει του Θόδωρους και άλλους κουμπαρόφιλους της εποχής.
Το καλό παιδί με την
αγραμματοσύνη του διέβρωσε ακόμη και το Πανεπιστημιακό σύστημα. Δεν ήταν μόνος
του, η Νατάσα Καραμανλή το έπραξε με τη μεταπήδηση στην ιατρική εν μια νυχτί, ο
Ρουσσόπουλος πήρε πτυχίο Ανοιχτού Πανεπιστημίου διεκδικώντας δοκτοράτα
αργότερα, ο Γιάννης Ανδριανός επίσης με περγαμηνή ανοιχτού Πανεπιστημίου πήρε
δοκτοράτα και προσποιείται τον καθηγητή του Πανειστημίου Πελοπονήσου σήμερα.
Και το καλό παιδί στο μοίρασμα των ακαδημαϊκών τίτλων έλαβε κι αυτός θέση επισκέπτη καθηγητή στα ΜΜΕ της Αθήνας με
δυό παπούτσια πάνινα και απολυτήριο λυκείου διατυμπανίζοντάς την στο βιογραφικό
των διασυνδέσεων.
Πολύ κρίμα για όλους
εμάς που γνωρίζουμε την ιστορία του τόπου κι είμαστε ακόμη ζωντανοί στη σκηνή!
Me sigxoreite mia paratirisi.
ReplyDeleteEiste poli adiki otan grafete me toso ypotimitiko yfos gia ena AEI, isaxio me ta ypoloipa.
Gnwrizw atoma tis viopalis, pou me aima pragmatika exoun mporesei na apoktisoun ptuxio apo to Anoikto Panepistimio, parallila me douleia kai vioporismo, me auto to keimeno tous exisoneis me tous sygkekrimenous politikous, pou den doulephan pote sti zwi tous kai profanws oute palephan gia to ptixio tous, opws kai xiliades alloi foitites ypoloipwn AEI tis patridas mas kai fusika tou exwterikou. Auti einai kontofthalmi optiki.
An den gnwrizete tin axia kai diskolia tou Open University, sas sinistw na kanete mia ereuna prin anaferthite se auto.
Οταν εχουμε δίεγματα υψηλής διαπλοκής στο Ανοιχτο Πανεπιστήμιο, συγχωρείστε μου την ιδοπέδωση. Εξάλλου, δήθεν με κλήρο μπαίνουν οι φοιτητές στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Σίγουρα θα υπάρχουν και φωτεινές εξαιρέσεις, αλλά καλό να είναι να πάψουν να υπάρχουν προπύργια υψηλής ακαδημαϊκής διαπλοκής!
ReplyDeleteDistixws tha sas stenaxwrisw, iphili diaploki exoume kai eixame panta sta Aei. Ayto de simainei oti ekmidenizete i ereuna olwn twn foititwn.
ReplyDeleteNa sas thimisw ta skandala tis Panteiou? Ti lete, na tin kleisoume?
Na sas thimisw ti ginetai sta ellinika aei, me tis foititikes parataxeis?
Pws epilegontai foitites gia metaptixiaka kai didaktorika me basi to se poia foititiki parataxi einai grammenoi / i poio ypourgo gnwrizoun?
Einai pasignwsto xronia, poioi kinoun ta nimata.
Sto Open University enas foititis prepei na suggraphei toulaxiston 50 ergasies gia na apofoitisei, ektos apo tin epitixia stis exetaseis... Me ereuna kai akrivi bibliografia.
Gnorizete ellinika AEI pou na apaitite antistoixi 'douleia'?
Oi politikoi kai oi dieuftharmenes kiverniseis einai kati pou simvainei edw kai xronia sta dimosia Panepistimia. Mh pesoume sto lathos na ypotimisoume ton agwna twn ypoloipwn foititwn.
To Open University stin Agglia theorite apo ta kalitera panepistimia, stin Ellada den exei simplirwsei polla xronia leitoyrgias kai kapoioi den exoun akomi idea ti akrivws simainei autos o tropos spoudwn / giati yparxei klirwsi / oti einai pragmatika isotimo epipedo spoudwn, isws kai anotero se kapoious kladous. Den einai tyxaio oti apo osous klironontai kai xekinoun tis spoudes, ena poli megalo pososto to egkataleipei molis vlepei ti diabasma kai graptes ereunes prepei na paradosei.
Kosta, tha epaneltho gia na sas rotiso pou brikan aftoi oi politikantides ontas sta grafeia ton ypourgon kai prothypourgon -pou br;ikan hrono na grapsoun dekades ergasies?
ReplyDeleteOson afora ston akadimaiko favoritism, ton gnorizoun oloi oi paroikountes tin Jerusalem. Krima pou ak;onh kai h paideia einai toso batheia diabromeni stin Ellada. Krima!
Justine ma ennoeitai pws DEN yperaspizomai kanena politiko kai sigoura oi sygkekrimenoi paredidan "pliromenes" ergasies. Kapoios afierwnei xrono se ereuna vivliothikwn, se siggrafi, entatiki douleia pollwn ebdomadwn kai allos aplos plirwnei kapoiwn kai tous ti siggrafei.
ReplyDeleteTwra thimithika ta paidia tou Kollegiou Athinwn kai to pws pernane sta Panepistimia... Tha diabasate gia ti kathigitria pou epiase to gio tou A.Samara na antigrafei, tou diegraphe tin kolla kai epeita tin apolisane.
Gi' ayto sas lew, ta pragmata de einai katholou monodiastata.
Ta panta xekinoun apo tin paideia. Den prepei na blepoume mono to ena dentro kai na katigoroume olokliro to dasos. Yparxoun kai axioi, alla yparxei terastia anaxiokratia kai ayto adikei kai ypotima kyriws osous jexwrizoun me ton agwna kai tin axia tous. Krima sigoura!