ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΟ Φως ΠΑΡΑΔΟΜΕΝΕΣ
ΣΤΗ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ!
Της Ιουστίνης
Φραγκούλη-Αργύρη
Φωτογραφίες : Καίτη Κακαβούλη
Μετά από δύο μήνες
αναλέητου πολέμου από τους μικρόνοες πολιτικάντηδες της Λευκάδας, επιτέλους
ήρθε η ώρα να λάμψουν στη σκηνή οι Ελληνες της Διασποράς, Σάββατο 3 Αυγούστου
στο Κηποθέατρο του Άγγελου Σικελιανού με τις υπογραφές του να στολίζουν το υπέροχο
σκηνικό.
Η παράσταση του
καλοκαιριού ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΟ ΦΩΣ, όπως την χαρακτηρίζουν όσοι την είδαν, τα είχε
όλα: Λογοτεχνικά πατήματα πάνω στο έργο της υπογράφουσας Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΗΣ
ΛΕΥΚΑΔΑΣ, ηθοποιία από μικρούς και μεγάλους ερασιτέχνες ηθοποιούς της Ελληνικής
Ομογένειας του Καναδά, πρωτότυπα τραγούδια γραμμένα πάνω σε στίχους μου, χορό,
μπρίο, συμβολισμούς κάθε είδους.
Η σκηνή που άνοιξε τη βραδιά
ήταν καρμική, καθώς είχα την τύχη να πλαισιώνομαι από τις δύο φιλενάδες που
καθόρισαν τη ζωή μου και εξακολουθούν να παραμένουν πυλώνες της ύπαρξής μου. Εκ
δεξιών η πολιτική μηχανικός Μαριάννα Καρφάκη που έκανε ένα σημαντικό
πολιτικό λόγο εστιάζοντας πάνω στο θέμα της Ελληνικής Διασποράς και τις
προεκτάσεις του.Εξ ευωνύμων η φιλόλογος Αγγελική Σπηλιά, η οποία
αναφέρθηκε στην πρώτη γνωριμία μας στο προαύλειο του Πρώτου Δημοτικού Σχολείου
και στην συνέχεια μιας κοινής ζωής που την χωρίζει ο Ατλαντικός Ωκεανός και
μόνο.
Το θεατρικό έργο ήταν
εξαιρετικό, ξεχωρίζω τις σκηνές με τις ΣΥΜΜΑΘΗΤΡΙΕΣ που χόρεψαν με τις σχολικές
ποδιές τους στο πατάρι συναπαίρνοντας το πλήθος με τις θύμησες γραμμένες πάνω
στους στίχους του τραγουδιού ΟΙ ΣΥΜΜΑΘΗΤΡΙΕΣ που ερμήνευσε με μπρίο η ταλαντούχα ηθοποιός και
τραγουδίστρια Παναγιώτα Τσίτσου.
Η σκηνή με το Χάροντα και το δίχτυ ήταν επίσης συγκλονιστική, ενώ η
η κραυγή των κοριτσιών για την άσκηση βίας με το ανάλογο τραγούδι έκλεισε την
πρώτη φάση του έργου.
Ακολούθησαν η υιοθεσία της
Γιολάντας από την πρωταγωνίστρια Τζούλια με τη μικρή ηρωίδα να κατακτάει το
πλήθος καθώς έπαιζε πειστικότατα, η ηγουμένη Ευφροσύνη (Αλεξάνδρα Βαλάση)
να αποκαλύπτει τις υπαρξιακές αναζητήσεις που την οδήγησαν στο μοναχισμό.
Και ύστερα ήρθαν
καταιγιστικές Λευκάδα με τις σοκαριστικές εξομολογήσεις τους οι σκηνές των
παλιών συμμαθητριών στο Καφενείο των Ελαιών όπου έσμιγαν τα καλοκαίρια στη
Λευκάδα. Η διπολική διαταραχή της Νάνσυς, η κακοποίηση της Καίτης από τον αλκοολικό σύζυγό
της , ο συμβιβασμός της Έμυς μετά την ακύρωση της μεγάλης αγάπης της, ο
ξαφνικός έρωτας της συντητηρικής Μαρίας με ένα νεότερό της άντρα, η χειραγωγική
τάση της επιστημόνισσας Αθηνάς στα
παιδιά της (ήθελε να ακολουθήσουν το δρόμο της επιστήμης), η απελευθέρωση της
Τζούλιας με την επιστροφή στο γενέθλιο τόπο, όλα έδεσαν σε μια υπόθεση αρχαίου
δράματος που κορυφώθηκε με την εμφάνιση της ανοϊκής μητέρας της Τζούλιας στο
τέλος του έργου όπου έδωσε ρεσιτάλ ηθοποιίας η σκηνοθέτις της παράστασης Νάνσυ
Αθανασοπούλου-Μυλωνάς.
Η ίδια μιλώντας στο πλήθος
που κατέκλυσε το Κηποθέατρο (υπήρχαν όρθιοι έξω που δεν μπόρεσαν να μπούν) είπε
απαντώντας στην κακοπροαίρετη κριτική των ντόπιων για το κονδύλι της φιλοξενίας
του ομογενειακού θιάσου της ΕΚΦΡΑΣΗ στις Γιορτές Λόγου και Τέχνης στη Λευκάδα: «Δεν
είμαστε ξένοι! Είμαστε Ελληνες της Διασποράς» και ο κόσμος ξέσπασε σε
χειροκροτήματα επευφημίας.
Ο Δήμαρχος Ξενοφών
Βεργίνης εξήγησε ότι του ερχόταν δύσκολο να πιστέψει πως ο Δήμος έχει κωδικούς
για έξοδα φιλοξενίας ξένων φολκορικών συγκροτημάτων και όχι για ένα ομογενειακή
θίασο, γι αυτό βρήκε τον τρόπο να συνεργαστεί με την ΠΕΔΙΝ προκειμένου να καλυφθεί
η φιλοξενία του θιάσου ΕΚΦΡΑΣΗ παρουσιάζοντας ένα πληθωρικό προϋπολογισμό δια
πάν ενδεχόμενον. Συγκινημένος συνεχάρη τη σκηνοθέτιδα Νάνσυ Αθανασοπούλου-Μυλωνάς
και τα παιδιά της τρίτης και τέταρτης γενιάς των Ελλήνων του Καναδά του θιάσου
ΕΚΦΡΑΣΗ που μιλούν τόσο άψογα την ελληνική γλώσσα εξασκώντας την μέσω της
θεατρικής παιδείας.
Ύστερα προσκλήθηκαν στη
σκηνή οι πραγματικές συμμαθήτριες που ανέβηκαν στο πατάρι αγκαλιάζοντας τις
πρωταγωνίστριες. Κι ήταν αυτή μιά στιγμή απώτατου συναισθηματικού κορυφώματος.
Κι έκλεισε η βραδιά με τις φιλολόγους μας, την Ρουμπίνα Αραβανή-Φωτεινού και
την Δέπσονα Καλέζου που έσμιξαν περήφανα με τις μαθήτριές τους, αυτές που
αποτέλεσαν πρωτογενές υλικό για την ΤΡΙΛΟΓΪΑ ΤΗ΅ΛΕΥΚΑΔΑΣ.
Ο κόσμος έκλαιγε από
συγκίνηση για όσα ζούσε εκεί στο Κηποθέατρο του ποιητού. Μέσα στο πλήθος
σιωπηρά παρακολουθούσε τα δρώμενα η πρώτη φιλόλογος των συμμαθητριών, η κυρία
Φριτζήλα, σιωπηρά συγκινημένη καθώς υπήρξε κομμάτι της πνευματικής ανάπτυξης
των Συμμαθητριών και της συγγραφέως.
Ήταν μια συγκλονιστική
βραδυά που άξιζε όλες τις πίκρες των δύο προηγούμενων μηνών!
No comments:
Post a Comment