Της Ιουστίνης Φραγκούλη
« Σχεδόν όλες οι γυναίκες είχαν ηλικία ανάμεσα στα 35 και τα 50. Σχεδόν όλες ανήκαν ολοφάνερα στην κατώτερη μεσαία τάξη, αυτή που συνήθως αποκαλούμε μικροαστική. Εξίσου φανερό ήταν ότι η ζωή δεν είχε φανεί πολύ γενναιόδωρη σ΄ αυτές τις γυναίκες. Ο Όργουελ έλεγε ότι στα πενήντα του έχει κανείς το πρόσωπο που του ταιριάζει, αυτό δηλαδή που σκαλίζει πάνω του σιγά σιγά η ζωή που κάνει. Τα πρόσωπα που έβλεπα ήταν στερημένα, σχεδόν ρημαγμένα, και σε μερικά βλέμματα πρόσεξα κάτι το αλαφιασμένο. Ξαφνικά αισθάνθηκα μεγάλη συγκίνηση βλέποντας αυτές τις γυναίκες απορροφημένες σε κάποιο βιβλίο. Δεν με ενδιέφερε εκείνη τη στιγμή αν το βιβλίο ήταν καλό ή κακό. Μου φαινόταν συγκλονιστικό ότι έψαχναν εναγώνια εκεί μέσα να βρουν κάτι που τους είχε αρνηθεί η ζωή.
Στο βάθος του περίπτερου, πάνω από τα κεφάλια των γυναικών με τα ξασμένα, τα οξυζεναρισμένα ή τα σκληρά σαν πράσα μαλλιά, κρέμονταν δύο φωτογραφικά πορτρέτα. Απεικόνιζαν τις δύο πολυνίκες συγγραφείς του εκδοτικού οίκου στις κούρσες για το πλειστοπώλητο ελληνικό βιβλίο της χρονιάς. Οι δύο πρωταθλήτριες, με προσεγμένο μακιγιάζ και σαν να είχαν μόλις βγει από το κομμωτήριο, κοίταζαν από εκεί ψηλά το κοινό τους με συγκρατημένα περήφανο και καθησυχαστικό βλέμμα. Καταλάβαινες ότι είχαν το ίδιο κοινωνικό προφίλ με τις αναγνώστριές τους. ΄Ενιωθαν όμως σαν εκλεγμένες αντιπρόσωποί τους- και όχι αδικαιολόγητα, αφού είχαν αναδειχτεί πράγματι από αυτές, με δημοκρατικότατες διαδικασίες. Είχαν συναίσθηση του ρόλου που τους είχε απονεμηθεί και τον έπαιρναν πολύ στα σοβαρά.»
Δημοσθένης Κούρτοβικ, Τα Νέα , 6 Ιουνίου 2009
Δεν διαβάζω βιβλιοφιλικά έντυπα της Ελλάδας για να μην εκνευρίζομαι με τη μικροψυχία και τη μικρόνοια των ανθρώπων (εξαιρώ τη Βιβλιοθήκη της Ελευθεροτυπίας, το Βήμα της Κυριακής και τη Νέα Εστία).
Ετσι μου ξέφυγε η αφοριστική περιγραφή του ...monsieur Δημοσθένη Κούρτοβικ το περασμένο Σάββατο στα Νέα, όπου αποφάσισε να αποκαλύψει το μισογυνισμό του με τον πιο ανοίκειο τρόπο σε ένα έντυπο, που αγοράζεται απο την πλατειά μάζα.
Ο καημένος ο Κούρτοβικ, δοκησίσοφος εν πολλοίς στις κριτικές του με τους μεγάλους προλόγους, όπου κάνει επίδειξη βιβλιοφαγίας και γνώσεων, αποφάσισε να θυμώσει με τις συγγραφείς των ευπώλητων ρομαντικών βιβλίων, που εκδίδει ο οίκος Ψυχογιός.
Να θυμώσει με τα βιβλία τους, το καταννοώ εν πολλοίς γιατί οι Ελληνες εξυπνάκηδες του βιβλίου έχουν τοποθετήσει στα κλουβάκια του νού τους «τα καλά» και τα «κακά» βιβλία. Τα «καλά» είναι τα βιβλία της παρεούλας και τα «κακά» είναι τα βιβλία των άλλων.
Αληθεια,με έχει εντυπωσιάσει το γεγονός πως ο καημένος ο Κούρτοβικ και άλλοι δοκησίσοφοι(ξερόλες επι το λαϊκότερον!) δεν επιτίθενται στα ρομαντικά βιβλιαράκια του Καστανιώτη πχ και στοχοποιούν μόνον εκείνα κάποιων συγκεκριμένων εκδοτικών οίκων. Θα ήθελα να μάθω αυτή την ειδοποιό διαφοροποίηση του αυτοαποκαλούμενου «πάπα» της ελληνικής κριτικής και των περι αυτόν.
Εγώ πάντως, το λυπάμαι τον καημένο τον Κούρτοβικ που έχει ξεφύγει και κατατάσσει με περιφρόνηση τις γυναίκες-αναγνώστριες στην κατώτερη μεσαία τάξη(άραγε αυτός σε ποιά ανήκει, στην ανώτερη μεσαία τάξη;), που τις θυσιάζει στο βωμό της παντογνωσίας του, επικαλούμενος τον Οργουελ (τί φταίει ο υπέροχος συγγραφέας να γίνεται αναφορά για την κακεντρεχή μισογύνικη άποψη του Κούρτοβικ;)
Τον λυπάμαι, που έχει πιστέψει πως αυτός είναι ο «πάπας» και γι αυτό δικαιούται να αποκαλεί τις μεσήλικες αναγνώστριες της ελληνικής αγοράς «ρημαγμένες», «αλαφιασμένες με οξυζεναρισμένα ή πράσσα μαλλιά», Είναι αξιολύπητες στα θολά μάτια του Δημοσθένους.
Τον οικτίρω που έχει χάσει το μέτρο και παρασύρεται απο την τρέλλα της μεγαλοσύνης, του αλάθητου, της ράβδου απο θέσεως ισχύος, επειδή τυχαίνει να είναι υπάλληλος μιας ευρείας κυκλοφορίας εφημερίδας.
Αν ήμουν στο πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ θα τον εγκαλούσα για τους αφορισμούς του και θα τον καλούσα σε απολογία για την καταφρόνηση των ανθρώπων, για την προσβολή των γυναικών της Ελλάδας, που έχουν δικαίωμα να διαβάζουν όταν και όπου γουστάρουν απο Αρλεκιν μέχρι Ουμπέρτο Εκο.
Καημένε Δημόσθενες, πόσο έχεις σφάλει! Αποδεικνύεις πως σωστά εδώ και χρόνια αρνούμαι να ρίχνω έστω και μια ματιά στο «Βιβλιοδρόμιο» των Νέων!(εξαιρείται το κους-κους του Μανώλη Πιμπλή)
39 comments:
ποιος είναι ο Κούρτοβικ? συγγνώμη αλλά δεν τον ξέρω.
όπως και να 'χει όμως, καθένας έχει τη γνώμη του απλά θα πρέπει να την εκφράζει κάπως διακριτικά και αφού δηλώνει κριτικός λογοτεχνείας ας ασχοληθεί με τη λογοτεχνεία και τους συγγραφείς και όχι με τους αναγνώστες και τις επιλογές που κάνουν.
μη μου συγχίζεσαι εσύ καλοκαιριάτικα, πότε την κάνεις για το νησί?
φιλια πολλά
Μελισσάκι μου γλυκό,
Τοιάυτα επαγγελματικά ζητήματα δεν τα παίρνω προσωπικά για να επιβαρύνομαι με την κάψα του καλοκαιριού. Αλλά ενίσταμαι στο σεξισμό των ανθρώπων, που δήθεν προβάλλουν τα γράμματα.
Δεν τον ξέρεις το Δημοσθένη; Α! μήπως έπιασε τα άκρα για να τον μάθεις;
Χάχαχεχεχουχου!
Aγαπημένη Ιουστίνη,
Την ξέρεις την ιστορία με το Λασκαράτο και το "δώρο" που του έστειλε κάποιος, ενα καλάθι γεμάτο κέρατα; Ο Λασκαράτος πήρε τα κέρατα και γέμισε το καλάθι ρόδα από τον κήπο του, το έδωσε στο παιδί που του το έφερε και του είπε να το πάει στον κύριο του και να του πει πως ο Λασκαράτος λέει, " απ΄ότι έχει ο καθείς στέλλει"
Αυτά.
Ελπίζω να περνάς καλά στο Ιόνιο.
Σε φιλώ.
Πολύ καλή η ιστορία με το Λασκαράτο που παρέθεσε η κυρία Τσαμαδού.
Ελπίζω ο κ. Κούρτοβικ να ικανοποιήθηκε με τα εύστοχα και δίκαια λόγια που του επέστρεψε η Ιουστίνη στο καλάθι...
Τι να πω κι εγώ, εκτός αυτού που είπε ο Λασκαράτος, και έγραψε η κ. Ε, Τσαμαδού.
" απ΄ότι έχει ο καθείς στέλλει"
επίσης διάβασα και την απάντηση της κ. Λ Μαντά προς τον κ Κουρτοβικ,
Χαιρετισμούς
Γαβριήλ
Πόσο δίκιο έχετε!
Ο συμπλεγματικός αυτός "κύριος" -που μόνο κύριος δεν είναι- αγνοεί εσκκεμένα ότι και μόνο αυτές οι τρεις Κυρίες της λογοτεχνίας έχουν πίσω τους ένα εκατομμύριο αναγνώστες που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αγαπούν το βιβλίο, μπαίνουν στα μονοπάτια της Λογοτεχνίας και ας μην ανήκουν στην "ελίτ της διανόησης" όπως θέλει ο κ.Κούρτοβικ να θεωρεί τον εαυτό του, που μόλις μια χούφτα ανθρώπων διαβάζουν τα δικά του λογοτεχνικά επιτεύγματα.
Και αν μεν έκανε καθαρή κριτική στο έργο των τριών αυτών Κυριών θα ήταν θεμιτό. Αλλά όσα έγραψε στα ΝΕΑ ήταν ένα άηθες κείμενο, ενός ανάγωγου, απρεπούς και συμπλεγματικού ανθρώπου, που φωτογράφισε τον ψυχισμό και το αληθινό πνευματικό του επίπεδο.
Και σας παρακαλώ μην τον ξαναπείτε "Πάπα". Θα το πάρει επάνω του καιτ ην επόμενη φορά θα εμφανιστεί με καμιά τιάρα στο κεφάλι του....
Αγαπημένη μου Ελένη,
Ο Λασκαράτος είχε μεγαλοσύνη και χιούμορ σε μια εποχή που δεν είχαν ισοπεδωθεί όλα.
Αλλοίμονο, να στείλουμε γλυκόλογα στον καημένο τον Κούρτοβικ, ο οποίος μοιάζει να έχει χάσει το μέτρο. Νομίζω πως τα αφεντικά του στα Νέα θα έπρεπε να προσέχουν καλύτερα τί δημοσιεύουν στην αφ' υψηλού εφημερίδα τους και να μην επιτρέπουν φασιστικές απόψεις!
Είμαι στην Αθήνα. Φιλιά σου
Στράτο μου,
Αν διαβάσεις σε βάθος τα γραφόμενα θα διακρίνεις τη ναπολεόντειο οίηση! Τί κρίμα να χάνουν το μέτρο οι άνθρωποι και να πιστεύουν πως το καλάμι τους είναι φτιαγμένο απο ίνοξ.
Τί κρίμα. Καημένος δεν είναι μόνο ο Δημοσθένης αλλά και οι γύρω του που δεν τον συμμαζεύουν!
Γαβρίλη μου αγαπημένε,
Διαβάζω τα ωραία σου κείμενα και ξεκουράζεται ο νούς μου.
Τα είπαμε για τον καημένο, τον αξιολύπητο Κούρτοβικ.
Οι οξυζωμένες γυναίκες τον εκδικούνται!!!
Αγαπητέ κ. Καρακάση,
Καλώς ήρθατε στο μπλόγκ μου. Νομίζω πως η τιάρα έχει επικαθήσει επι της κεφαλής του, οπότε δεν περίμενε το δικό μου υπαινιγμό.
Το άτομο είναι φανερό πως έχει χάσει το μέτρο και πρέπει να δεχτεί τις επιπτώσεις ή να επισκεφθεί ειδικούς για να συνέλθει.
Πάντως, η ΕΣΗΕΑ ας κάνει το χρέος της. Δεν πρόκειται περι ελευθεροτυπίας, αλλά περι συλλήβδην προσβολής της Ελληνίδας γυναίκας.
Σας χαιρετώ
Όχι μόνο η ΕΣΗΕΑ, αλλά και όλες οι "Ενώσεις Λογοτεχνών" δεν πρέπει να πάρουν θέση...;
Θα μου πείτε όμως, θα υπερασπιτούν εμάς τους "απόβλητους" από τις Λέσχες των ημετέρων ή τους Μανδαρίνους της συγκεκριμένης χρωματικής απόχρωσης "διανόησης"....;
Και στο κάτω κάτω. ΠΟΙΟΣ τους διόρισε να κρίνουν του πάντες και τα πάντα υπό την σκιάν και μόνο των πατρώνων τους κατά τέτοιο αήθη τρόπο; Μπουχτίσαμε από Λαλάκηδες και Δημοσθενάκηδες που κρίνουν την οικουμένη....
Ας κοιτάξουν τα του οίκου τους.....
Κύριε Καρακάση,
Συμφωνώ πως οι σύλλογοι λογοτεχνών θα έπρεπε να διαμαρτυρηθούν, αλλά δεν μπορούν να επιβάλουν επιπτώσεις στον καημένο τον Κούρτοβικ, καθότι δεν έχουν δικαιοδοσία επι των παραπτωμάτων ενός δημοσιογράφου.
Ωστόσο, η ΕΣΗΕΑ έχει το όργανό της, που είναι το Πειθαρχικό και θα μπορούσε να εγκαλέσει τον καημένο, που στον εκδοτικό του οίκο ορύεται στους υπαλλήλους, όταν δεν βρεί το βιβλίο του σε κάποιο βιβλιοπωλείο.
Είδατε οι καημένοι πόσο οχληροί γίνονται όταν τους δίδεται εξουσία;
...Κάπου, χθες, άφησα κι εγώ την έντονη διαμαρτυρία μου...
μήπως χάθηκε???
Καλοτάξιδη στη Ρόδο, ρόδο μου πεντάμορφο,
φιλάκια στον Αλεξανδρό σου και στον Τέντυ...
Υιώτα
"μισο-κοιμισμένη ακόμα αστοριανή..."
ΝΥ
Νομίζω ότι ο κ. Κούρτοβικ, γράφει «πεντακάθαρα», δεν υπονοεί τίποτα και δεν πτοείται να κρατήσει μία... άκρατο θέση μισογυνισμού! Μπορεί να διαθέτει ακόμη και διδακτορικό σχετικό με την εξέλιξη της ανθρώπινης σεξουαλικότητας, αλλά αυτό δεν του αφαιρεί το δικαίωμα να είναι πιό συνετός στο γράψιμο, πιό ψύχραιμος στη σκέψη και περισσότερο φιλοσοφημένος όταν προσπαθεί να κάνει κριτική. Έτσι δεν είναι;
ΠΟΥ είδατε αγαπητέ φίλε να ασκεί "κριτική" για το λογοτεχνικό έργο των τριών αυτών Κυριών...;
Διαβάσατε το περιβόητο άρθρο του; Πέρα από ειρωνεία, χλεύη, προσβλητικές αναφορές άσχετες με την γραφή των συγγραφέων, τι άλλο διαβάσατε...; Επιπλέον: Θεωρεί τόσο γαλαζοαίματο τον εαυτό του που μας θεωρεί "χύδην όχλο...;" εμάς τους υπόλοιπους; Απλά και μόνο επειδή δεν καταλαβαίνουμε την ακατανόητη "λογοτεχνική" του γραφή...;
Μισοκοιμισμένο ρόδο της Νιού Γιόρκ,
Αγαπημένη Γιώτα,
Την έντονη διαμαρτυρία σου την άφησες σε άλλο μπλόγκ μήπως και γι αυτό δεν ήρθε μέχρι εδώ;
Καλή επάνοδο απο το τζέτλάγκ
Αγουροξυπνημένο Τζουστινάκι
Φιλιά στο Δημήτρη σου
Αγαπημένε Παντελή,
Ισως κάποτε ο Κούρτοβικ να επιχειρούσε κριτική βιβλίων, πάντως στο κατάπτυστο άρθρο του επιχειρεί απαξίωση του γυναικείου φύλου.
Αλλά η μεγάλη χοάνη της πατρίδας τα καταπίνει όλα ατιμωρητί. Γι αυτό οι ξερόλες επαναλαμβάνουν τις πράξεις του.
Ο Νώε ΄΄εχει δρομολογήσει τη θεραπεία του και νιώθει καλύτερα.
Τον είδαμε χτες.
Φιλιά σου
Κύριε Καρακάση,
Ο Παντελής μάλλον ειρωνικά έγραψε για τον καημένο. Τον πολύ καημένο.
Τώρα αν καταλαβαίνουμε απο λογοτεχνική γραφή, αυτό είναι δικό μας θέμα. Πάντως, επέβαλε το βιβλίο του στη μικρή λίστα των βραβείων .
Αυτά για το ήθος του κρίνοντος!
Με έχει προβληματίσει ο κ Κούρτοβικ. Εγώ μια βαμμένη ξανθιά και να μην διαβάζω ότι εκείνος μου υποδεικνύει πως "πρέπει" να διαβάζω άλλα να είμαι λάτρης του ιστορικού μυθιστορήματος, ενώ η φίλη μου κοκκινομάλλα λατρεύει ροζ ιστορίες; Κάπου κάνουμε λάθος...
Δεν ξέρω αν ο κύριος Κούρτοβικ είναι καημένος, εμπαθής, μισογύνης και οτι άλλο τέλος πάντων, αυτό που ξέρω είναι οτι μια έγκριτη εφημερίδα, σαν τα ΝΕΑ δεν δημοσίευσε την επιστολή-απάντηση από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
Ιουστίνη μου η ανάρτησή σου ήταν βάλσαμο.... Στην αρχή με πόνεσε το άρθρο, αλλά τώρα το ξεπέρασα. Έμεινε ο θυμός όμως....
Κατ’ αρχήν ευχαριστώ που μου γνωστοποιήσατε την ύπαρξη του κ. Κούρτοβικ, ωραία τα λέει!
Ακόμη μια φορά, ακόμη και σε ένα ταπεινό μπλοκ μιας μεσοαστής (μιας και σε πειράζει το μικροαστή, εκεί ήταν κυρίως το πρόβλημά σου) ‘συγγραφέως’ κόχλασε η σαπισμένη σούπα της νεοελληνικής ‘λογοτεχνίας’, που δυστυχώς συνεισφέρει σημαντικά στο παρακμάζον συλλογικό ασυνείδητο της χώρας μας, που έχει δημιουργηθεί από κράτος, εκκλησία και δηλητηριασμένους κοινωνικούς θεσμούς.
Δυστυχώς στην κολοχώρα που ζούμε κρατάμε ακόμα τη ζημιογόνο δομή που είχαν τα πραγματικά ανεπτυγμένα κράτη παλιότερα και την έχουν αποβάλλει (ή περιορίσει) τα τελευταία χρόνια. Μια ομάδα ανθρώπων (είτε γόνοι, είτε κομματόσκυλα, είτε αυλικοί και νυφούλες, αλλά ελάχιστοι αξιοκρατικά) βρίσκεται σε συγκεκριμένες κομβικές θέσεις ισχύος και προνομίων και κινεί τα νήματα σε πολλούς τομείς της κοινωνίας, έχοντας τακτική ακριβώς ίδια με αυτή των πειρατών: συνεργάζομαι μαζί σου και σε στηρίζω, άσχετα αν σε εκτιμώ ή συμφωνώ με αυτά που κάνεις, για να κρατήσουμε τα προνόμιά μας και να μοιραστούμε τα λάφυρα (παντός τύπου) της λεηλατημένης και βιασμένης αυτής χώρας. Να κρατιόμαστε στο προσκήνιο, κοροιδευοντας τον κόσμο.
Οι άνθρωποι αυτοί λοιπόν σπάνια ή καθόλου κοντραρίστηκαν με άλλους ανθρώπους, σπάνια συνάντησαν δυσκολίες και είχαν τριβή με τη ζωή, μιας και έμαθαν να τους κολακεύουν και να τους διευκολύνουν οι άλλοι συνεχώς, σα χαϊδεμένα και κακομαθημένα μωρά. Οι περισσότεροι, όταν στην Ελλάδα είχαμε δικτατορίες και φτώχιες, σπούδαζαν σε διάσημα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Η ζωή τους δεν έχει και πολλή σχέση με τη βιοπάλη που έχουν καταντήσει τις ζωές των περισσότερων ανθρώπων, που στις πλάτες τους των κακομοίρηδων τρων και πίνουν, είναι από gala σε gala και από Αμερική σε Ελβετία για ψώνια. Γίνανε ξιπασμένοι, εγωκεντρικοί, αυτάρεσκοι, αλαζονικοί και κομπλεξικοί μέσα σε μια ψευδαίσθηση μεγαλείου και ελιτισμού.
Παραπροϊόν της κατάστασης αυτής είναι και το νέο (ρυπαρό) κύμα των Ελληνίδων ‘συγγραφέων’ που προέκυψε τα τελευταία χρόνια. Γυναίκες της προαναφερθείσας κλίκας, μέσα στο ναρκισσισμό τους ανακάλυψαν πως είναι πολύ σπουδαίες, κουλτουριάρες και ταλαντούχες και αποφάσισαν να παραστήσουν τους συγγραφείς. Αφού λοιπόν ανακάτεψαν την (πάνω κάτω) ίδια βασική γλυκανάλατη, ψευτορομαντική και ψευτοδραματική υπόθεση, τη διάνθισαν με κλισέ χαρακτήρες και κοινότυπα περιστατικά και να το βιβλίο! Οι μάγκες εκδότες φυσικά, προσδοκώντας κέρδος σε μια κοινωνία με το μέσο άνθρωπο να μην έχει χρόνο καν να χέσει, όχι να διαβάσει (έτσι κατάντησε), αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια υποκουλτούρα λογοτεχνίας απευθυνόμενη σε αργόσχολες νοικοκυρές που βαρέθηκαν πια τα σήριαλ, σε φεμινίστριες της κακιάς ώρας, σε αμαθείς κοπελίτσες που απλά θέλουν να ποζάρουν (το εθνικό μας σπορ πια η πόζα) με ένα ‘ιν’ βιβλίο στο χέρι και γενικά σε γυναίκες που τις περιέγραψε πολύ καλύτερα από ότι θα μπορούσα εγώ ο κ. Κούρτοβικ. Και μιας και στην Ελλάδα ότι διαφημιστεί πολύ και προωθηθεί, θα πουλήσει, έτσι και τα (ματαιο)πονήματα απίστευτης κενότητας των εν λόγω κυριών έγιναν best seller! Απίστευτο κι όμως Ελληνικό! Και φυσικά οι εν λόγω κυρίες, όχι μόνο πίστεψαν πως έγιναν συγγραφείς, ούτε καν πάπες, αλλά ΘΕΟΙ! Φυσικά ούτε λόγος να διανοηθούν το ΓΙΑΤΙ πουλήσανε τα βιβλία τους, καθώς ήταν σίγουρες πως ήταν αποτέλεσμα των αποτέλεσμα του τεράστιου ταλέντου τους. Και πώς να το καταλάβουν, όταν οι υπόλοιποι της κλίκας και του καρτέλ του βιβλίου μαζί με τους παρατρεχάμενους και τα τσιράκια, βγάλανε τις γλώσσες έξω και άρχισαν το γλείψιμο και τις κολακείες.
Για τα παραπάνω επιβεβαιώνομαι (όπως και ο κ. Κούρτοβικ) από τις απαντήσεις και τα σχόλια στο κείμενο του κριτικού. Αντί, κύριοι και κυρίες, με επιχειρήματα και λογικό ειρμό, απόσταγμα της θιγμένης (και καλά) ανωτερότητας σας, να εκθέσετε τον κ. Κούρτοβικ και να ακυρώσετε τις κατηγορίες του, εσείς του επιτεθήκατε λυσσαλέα, τον χλευάσατε, τον μειώσατε με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς και φυσικά όλοι αρπάξατε την ευκαιρία να το παίξετε καλοί και φίλοι στη μεγάλη Ελληνίδα συγγραφέα. Ούτε ένας από εσάς τους περισπούδαστους δεν ανέφερε ένα επιχείρημα, παρά μόνο λασπολογία. Δυστυχώς, αυτή είναι η τακτική που μάθατε. Αντί να γίνετε πιο σοφοί, πιο ανοιχτόμυαλοι και πιο ταπεινοί (μπααααααααααα), τόσα ταξίδια κάνετε, τόσους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο συναντήσετε, πλέετε μέσα στον κόσμο των ιδεών και της διανόησης, υποτίθεται σπουδάσατε και μορφωθήκατε (τόσα χρόνια άνθρωποι είστε στην τελική!), εσείς σα τσακάλια πέσατε να ξεσκίσετε τον πρώτο που στάθηκε αρνητικά απέναντι σε έναν από εσάς, ο οποίος μάλιστα δεν έθιξε το σύνολο των γυναικών, αλλά συγκεκριμένες γυναίκες, πολύ ξεκάθαρα προσδιορισμένες, κάτι που φυσικά η ψωροπερηφάνια και ξιπασιά σας τυφλώνει και δε μπορείτε να το δείτε.
Λίγη ταπεινότητα και καλή πρόθεση (γενικά!) δε βλάπτει. Ίσα ίσα, καλό θα σας κάνει, πιστέψτε με. Αλλιώς, συνεχίστε να καμαρώνετε το εκτρωματικό σας δημιούργημα που με σοβαροφάνεια και αυταρέσκεια αποκαλείτε ‘λογοτεχνία’. Το μόνο σίγουρο είναι πως πολλά κόκαλα τρίζουν σε πολλούς τάφους ανά την Ελλάδα.
Καημένο φιλαράκι του Κούρτοβικ,
Η ρομαντική πεζογραφία ήταν και θα παραμείνει στην πρώτη ζήτηση των ανθρώπων, που αρέσκονται να διαβάζουν για να ξεχνιούνται.
Το ότι τα εν λόγω βιβλία δεν έχουν βάθος λογοτεχνικού αριστουργήματος, δεν αναιρεί το δικαίωμα των πάσης τάξεως και εικόνας γυναικών να τα διαβάζουν.
Ούτε δίνει δικαίωμα στον καημένο τον Κούρτοβικ να αυατοαναγορεύεται σε ναπολέοντα με δαμόκλειο σπάθη.
Να με συμπαθάτε φίλε του καημένου του Κούρτοβικ, αλλά αν τον είχα στην εφημερίδα μου θα τον απέλυα για προφανή και ανελέητο σεξισμό.
Απαγορεύται τέτοια τυπάκια να ΄προσβάλλουν τη νοσημοσύνη των ανθρώπων σε μεγάλης κυκλοφορίας έντυπα.
Η ΕΣΗΕΑ πού βρίσκεται για να τον εγκαλέσει;
Λυπούμαι, αλλά στους δρόμους πο γυρνώ είδα πραγματικούς κριτικούς με άποψη για τα βιβλία ή για τα είδη των βιβλίων, αλλά πουθενά δεν είδα κριτικούς να καταργούν τους ανθρώπους.
Γι αυτό τον λυπάμαι το Κούρτοβικ αλλά και σε σάς, που αντί να το νουθετήσετε κολακεύετε τη ναπολεόντεια δοκησισοφία του! Αλλά πώς θα γράψει κάποια μέρα για σάς αν δεν του χαρίσετε λίγη παρηγοριά;
Καλημερα Καναδεζα χαρα μου. Σε διαβασα το πρωϊ αλλα δεν ειχα χρονο να απαντησω. Ηθελα να ξαναδιαβασω το κειμενο, το δικο σου και του κυριου Κουρτοβικ. Σε βλεπω που θυμωσες και απαντησες θυμωμενα στο αρθρο του ενθετου. Η αληθεια ειναι οτι μη οντας ανθρωπος του δικου σας κυκλου, δεν μπορω να ξερω αν υπαρχουν σκοπιμοτητες πισω απο ολα αυτα. Σαν αναγνωστρια γενικα ομως και σαν γυναικα που αγοραζει βιβλια επιτρεψε μου να πω την γνωμη μου.
Εαν διαβαζα το αρθρο χωρις τη δικη σου απαντηση, δε θα με πειραζε σα γυναικα αναγνωστρια. Γιατι βρισκω μια μικρη αληθεια στην περιγραφη. Τελικα ομως η περιγραφη βρισκω οτι ειναι το μεσον για να φτασουμε στα δυο αναρτημενα βιβλια και επ' αυτου θα διαφωνησω με το μελισσακι που λεει " ας ασχοληθεί με τη λογοτεχνεία και τους συγγραφείς και όχι με τους αναγνώστες και τις επιλογές που κάνουν" Αυτο κανει, φτανει μεσω μιας περιγραφης στους συγγραφεις. Οι οποιοι παρεπιπτοντως δεν ξερω ποιοι ειναι και αν σχολιαζουν εδω ας με συγχωρησουν. Δεν καταφερεται κατα της μεσης Ελληνιδας αναγνωστριας. Ετσι θα το εβλεπα. Δεν με ενοχλει η καυστικη κριτικη ισως γιατι δεν με αγγιζει.
Ενθετα διαβαζω οταν ειμαι στην Ελλαδα πολυ σχετικα με βιβλια γιατι ειναι ενας ωραιος τροπος να πληροφορουμαι για καινουργες κυκλοφοριες.
Σαν γυναικα πιστευω οτι κουβαλαμε πολυ σοφια και αγαπη μεσα μας για να στεναχωριομαστε για τετοια κριτικη. Ομως ετσι ειναι η ελευθερια του λογου. Ο καθενας εχει αποψη και αυτο ειναι καλο.
Τωρα θα ρωτησω κατι που αν θελεις μου το λες. Προφανως ξερετε ποιες ειναι οι γυναικες συγγραφεις που γινεται η αναφορα, θα σου ηταν ευκολο να τις γραψεις στην απαντηση;
Ακομα πριν φυγω θελω να ευχαριστησω τον κυριο Καρακαση που σχολιαζει σημερα εδω για την "Αθηνα" του που με ταξιδεψε.
Φιλια στην πατριδα και σε σενα.
Δεσποινάκι μου, μπέσ στην κάτωθι διεύθυνση να διαβάσεις ολάκερο το άρθρο να καταλάβεις περί ποίων συγγραφέων πρόκειται.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=30&ct=19&artid=4520649&enthDate=06062009
Θα διαφωνήσω μαζί σου ως προς την ερμηνεία του κειμένου του Κούρτοβικ. Γράφει εναντίον των μικρομεσαίων αναγνωστριών με τα οξυζενέ μαλλιά για να καταφερθεί εναντίον συγγραφέων ευπώλητων ρομαντικών βιβλίων.
Δεν ΄θα μακρυγορήσω άλλο επι του θέματος, δεν είμαι θυμωμένη, θιγμένη δημοσιογράφος είμαι, αλλά η ελευθερία του τύπου και του λόγου έχει όριο την ελευθερία των άλλων.
Εδώ με την πολτοποίηση γυναικών αναγνωστριών και συγγραφέων ο καημένος ο Κούρτοβικ καταργεί τα όριά του και παραφέρεται.
Κανείς δεν έχει δικαίωμα να παραφέρεται απο μια στήλη σε εφημερίδα, με την οποία έχει υπαλληική και μόνο σχέση.
Λίγος σεβασμός στια αρχές της δημοσιγραφίας, δεν βλάπτει.
Αυτά και τώρα πάω για ψώνια στο Μονακό, να μη δυσαρεστήσω και τον άλλο καημένο, το φίλο του Κούρτοβικ.
Φιλάκια
Βιβλιολατρεία,
Καλώς ήρθες στο μπλόγκ μου, Και το δικό σου καλά το πάς ως προς τιε επιλογές των βιβλίων που διαβάζεις.
Αν είσαι ξανθειά πρέπει να διαβάζεις ρομαντικά αναγνώσματα, αν είσαι μελαχροινή μπορείς να πάς και μέχρι Κούρτοβικ. Χα!
Λένα μου καλή,
Μη στεναχωριέσαι με τους καημένους. Στο τέλος της μέρας προβολή προσφέρουν και μάλιστα εκτιθέμενοι οι ίδιοι στα μάτια των αναγνωστών και των δημοσιογράφων.
Είναι κρίμα που δεν μπαίνει ένας φραγμός, που η ατιμωρησία είναι καθεστώς στη χώρα.
Φιλιά σμάτσ και χαμογέλα στην κακεντρέχεια.
Εγώ η ελαφρόμυαλη πάω για ψώνια πάλι!!!
@ Κο Καρακάση - Κα Φραγκούλη:
Είμαι πολύ συγκεκριμένος και δεν έγραψα τίποτα ειρωνικά περί "κριτικής" του κ. Κούρτοβικ. Έγραψα: "...όταν προσπαθεί να κάνει κριτική.". Τουτέστιν, "δεν έκανε κριτική", αλλά "προσπάθησε να κάνει". Τώρα, αν τα κατάφερε, αυτό είναι θέμα... ερμηνείας!
Κε Ξανθίδη.
Απλά επιμένω ότι ο εν λόγω κύριος δεν άσκησε κριτική στο λογοτεχνικό έργο των τριών κυριών.
Άσκησε μια μετωπική, άκομψη και απαράδεκτη επίθεση εναντίον τους, αλλά και των χιλιάδων αναγνωστών που δεν ανήκουν στην πρωτοκλασάτη ελίτ της δικής του διανόησης....
Άλλο κριτική και άλλο λιβελογραφία...
...Μα τι ξιφομαχίες είναι αυτές!
Ζητήστε από τον κ. Κ.... να σας δώσεις τον ορισμό της όποιας λογο...τεχνίας.
Τότε ίσως καταλάβουμε όλοι και όλες τι είναι εκείνο που τον κάνει "χάι"... εκτός του ότι θα μας προσφέρει κι ένα κουτοβίκειο μαθηματάκι...
Υιώτα,
ΝΥ
...Μα τι ξιφομαχίες είναι αυτές!
Ζητήστε από τον κ. Κ.... να σας δώσεις τον ορισμό της όποιας λογο...τεχνίας.
Τότε ίσως καταλάβουμε όλοι και όλες τι είναι εκείνο που τον κάνει "χάι"... εκτός του ότι θα μας προσφέρει κι ένα κουτοβίκειο μαθηματάκι...
Υιώτα,
ΝΥ
...Μα τι ξιφομαχίες είναι αυτές!
Ζητήστε από τον κ. Κ.... να σας δώσεις τον ορισμό της όποιας λογο...τεχνίας.
Τότε ίσως καταλάβουμε όλοι και όλες τι είναι εκείνο που τον κάνει "χάι"... εκτός του ότι θα μας προσφέρει κι ένα κουτοβίκειο μαθηματάκι...
Υιώτα,
ΝΥ
@ Κο Καρακάση:
Η Αστοριανή, βρήκε τον κοινό παρανομαστή μας, με αυτό που γράφει περί ορισμού της όποιας... λογοτεχνίας! Δηλαδή, πράγματι είναι θέμα ερμηνείας.
Τελικά νομίζω ότι έγινε πολύς λόγος και δόθηκε μεγάλη σημασία για κάποια κατακαημένη "ελιτίστικη" #%$@^&%$ που γράφτηκε. Αυλαία.
Κύριε Καρακάση,
Αστοριανή Γιώτα,
Παντελή,
Αυλαία λοιπόν. Ο Κούρτοβικ γράφει αυτά που του αξίζουν, γι αυτό έχει γίνει αξιολύπητος. Ας μου επιτραπεί να πώ ότι η κριτική στα βιβλία γίνεται επι του κειμένου , της ιστορίας, των ιδεών. Δεν είναι προβολή και επίδειξη γνώσεων του κριτικού. Γι αυτό δεν μπορώ απο καιρού να διαβάσω τον καημένο τον Κούρτοβικ, ούτε όταν προσπαθεί να κάνει κριτική σε άλλα ελίτ βιβλία.
Αλλά ας μάθουν επιτέλους στην Ελλάδα τί εστί ΚΡΙΤΙΚΗ και πώς γίνεται!
Συμφωνώ απόλυτα με την Ιουστίνη και τον κ.Ξανθίδη.
Αλλά το ίδιο ισχύει και για τον "Αυτόλυκο". Η γραφή και οι απόψεις του, φωτογραφίζουν εύγλωττα την "υπογραφή" του γράψαντος.
Κυρία Μπάιλα,
Διάβασα την προσεγμένη και αναλυτική τοποθέτησή σας και εν πολλοίς συμφωνώ μαζί σας.
Και επιλέγω να κλείσω με το του Σοφοκλέους "κριμα κριτής να κρίνει δίχως κρίση"
Ας ακούσει ο καημένος ο Κούρτοβικ πόσο βαθειά θάβουν τα δικά του πονήματα οι άποδεδειγμένα καλοί συγγραφείς πίσω απο την πλάτη του! Ας μάθει πως άλλοι τον λοιδωρούν και άλλοι τον οικτίρουν!
Κι όμως εκδίδεται και πλεοδοτείται στις λίστες λόγω της υπαλληικής του σχέσης με τα ΝΕΑ.
Πάντως, δεν θάθελα να είμαι στη θέση του.
Post a Comment