ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΗ ΒΕΡΑΝΤΑ

ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΗ ΒΕΡΑΝΤΑ
Το συγκλονιστικό μυθιστόρημα για τις γυναίκες στην ωριμότητα, για τη γυναικεία φίλία, για τις ακυρώσεις και τις αναπτερώσεις!

Thursday, April 27, 2017

Βραβείο Διεθνούς Ταινίας στην Ελίνα Ψύκου!



Της Ιουστίνης Φραγκούλη

Το βραβείο διεθνούς κινηματογραφικής ταινίας κέρδισε στο Φεστιβάλ της Tribeca η ελληνική ταινία «Ο Γιός της Σοφίας» της σκηνοθέτιδας Ελίνας Ψύκου, όπως ανακοινώθηκε απόψε κατά την τελετή της απονομής των βραβείων.

Το 16o Φεστιβάλ Ανεξάρτητων Ταινιών της Tribeca έδωσε το βραβείo αμερικάνικης ταινίας στο φίλμ “Keep The Change” , βραβείο διεθνούς ταινίας στην ελληνική ταινία «Ο γιός της Σοφίας» της Ελίνας Ψύκου και βραβείο ντοκυμαντέρ στην ταινία «Bobbi Jene”.

Η ταινία της Ελίνας Ψύκου διακρίθηκε ανάμεσα στις 97 ταινίες μεγάλου μήκους που προβλήθηκαν κατά το 16ο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Tribeca.

 “ Το πιο σπουδαίο είναι ότι γιορτάζουμε τους καλλιτέχνες μπροστά και πίσω από τις κάμερες που έχουν τη μοναδική ικανότητα να μοιράζονται διαφορετικές απόψεις, να εμπνέουν, να προκαλούν και να μας διασκεδάζουν, είπε η συνιδρύτρια και πρόεδρος του φεστιβάλ Jane Rosenthal. Οι βραβευμένοι καλλιτέχνες από όλο το πρόγραμμα του φεστιβάλ μοιράστηκαν ιστορίες τέτοιου είδους και είμαστε περήφανοι απόψε που τους αναγνωρίζουμε το ταλέντο. Είμαστε επίσης περήφανοι που φέτος τα βραβεία δόθηκαν σε γυναίκες σκηνοθέτριες», κατέληξε η πρόεδρος του φεστιβάλ.



«Ο Γιός της Σοφίας» της σκηνοθέτιδας Ελίνας Ψύκου, που κέρδισε το βραβείο διεθνούς ταινίας,  παρουσιάσθηκε στο διαγωνιστικό μέρος του φεστιβάλ κινηματογράφου της Tribeca κάνοντας παναμερικάνικη πρεμέρια στις 21 Απριλίου στον κινηματογράφο Regal, όπου παρελαύνουν όλες οι ανεξάρτητες παραγωγές του διεθνούς κινηματογράφου κάτω από το συντονισμό του Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ιδρυτού του εν λόγω φεστιβάλ.



Στη Νέα Υόρκη για την προβολή της ταινίας βρέθηκε η σκηνοθέτις Ελίνα Ψύκου η οποία έδωσε το στίγμα της ταινίας της : «Πρόκειται για τη συνάντηση μιας ρωσίδας μητέρας, της Σοφίας με τον γιό της Μίσα στην Αθήνα των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004 . Εκείνη πήγε στην Αθήνα να βρεί δουλειά και παντρεύτηκε το ηλικιωμένο αφεντικό της, εκείνος ήρθε από τη Ρωσία να τη συναντήσει δύο χρόνια αργότερα αλλά δεν ήξερε για το γάμο της μητέρας του.



Ο ηλικιωμένος δάσκαλος και σύζυγος της Σοφίας κος Νίκος (Θανάσης Παπαγεωργίου) , παρότι προσπαθεί με το δασκαλίστικο τρόπο του να πλησιάσει το δεκάχρονο παιδί και να του μάθει τα ελληνικά, το αποτρέπει διαρκώς με την συμπεριφορά του. Το παιδί αντιδρά όταν αντιλαμβάνεται πω η μητέρα του ήταν παντρεμένη με ένα παππού κι εκεί αρχίζει ένα ψυχολογικό και υπαρξιακό παιχνίδι ανάμεσα στους τρείς πρωταγωνιστές της ταινίας», λέει η Ελίνα Ψύκου.



Η σκηνοθέτις επέλεξε να χρησιμοποιήσει την Αθήνα των Ολυμπιακών Αγώνων για να τοποθετήσει τη Σοφία και το γιό της σε ένα περιβάλλον που έχει αναφορά στο όνομα του Μίσα, της Ολυμπιακής μασκότ της Μόσχας.Η Σοφία της ταινίας φαίνεται να έχει επηρεασθεί από το κλίμα των Αγώνων που είχαν γίνει στη Μόσχα του κομμουνισμού.



Η Ελίνα Ψύκου, με μια ρομαντική ματιά σε αυτούς τους αγώνες και στον αρκούδο Μίσα, καταγράφει τις αναμνήσεις της πρωταγωνίστριάς της Σοφίας μέσα από συμβολισμούς και τραγούδια της Ολυμπιακής Μόσχας, τα οποία ανακόπτουν τη ροή της ταινίας .



Ο πρωταγωνιστής της ταινίας Θανάσης Παπαγεωργίου ο οποίος παίζει πειστικότατα το ρόλο του συζύγου της Σοφίας, κυρίου Νίκου, μιλάει με ενθουσιασμό για την ταινία στην οποία αποτελεί το εξιλαστήριο θύμα της επίθεσης του Μίσα, γιού της Σοφίας, που δεν φαίνεται να συγχωρεί στη μητέρα του το γεγονός ότι τον εγκατέλειψε έστω και για δύο χρόνια καθώς και το γεγονός ότι εγκατέλειψε την χώρα τους.



Ο Μίσα παίζει εξαιρετικά το θυμωμένο αγόρι . Το ψυχρό, ακίνητο, σχεδόν γυάλινο βλέμμα του κυριαρχεί καθόλη τη διάρκεια της ταινίας. Ο ίδιος γρήγορα δραπετεύει και πλευρίζει μια παρέα νεαρών μεταναστών που τον μυούν σε κάθε μορφής παρανομία.





Στην ταινία περνάει όχι μόνον η ταραγμένη σχέση μάνας-γιού και γιού –πατριού αλλά ολάκερη η υποκουλτούρα των παράνομων νεαρών μεταναστών που εγκληματούν για να επιβιώσουν στην Αθήνα του υπόκοσμου είτε κλέβοντας είτε πουλώντας ερωτικές υπηρεσίες σε ηλικιωμένους ομοφυλόφιλους.



Η σκηνοθέτις μετά το τέλος της πρεμιέρας είπε ότι τοποθέτησε την ταινία στη διάρκεια των Ολυμπιακών του 2004 για να δείξει το τέλος της αθωότητας του Μίσα, ενώ στην πραγματικότητα ο μικρός πρωταγωνιστής της είχε χάσει την αθωότητά του από το δυνατό και επιθετικό μίσος προς τον πατριό του, τον κύριο Νίκο, τον οποίο αποπειράθηκε δύο φορές να δολοφονήσει.



Για την προβολή της ταινίας στο φεστιβάλ της Tribeca, στη Νέα Υόρκη ήρθε  η ίδια η σκηνοθέτης της ταινίας, ο παραγωγός Γιώργος Καρναβάς της Heretic και οι πρωταγωνιστές Θανάσης Παπαγεωργίου και Βάλερι Τσεπλάνοβα. Μαζί τους ακολούθησε και ο Μίσα, η μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων της Μόσχας το 1980 που πρωταγωνιστεί κι αυτός με τον τρόπο του στην ταινία...

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ταινία «Ο Γιός της Σοφίας» ήταν μια παραγωγή της Heretic σε συμπαραγωγή με την Chouchkov Brothers και την Kinoelektron, με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Centre National du Cinema et de l'Image Animee, του Bulgarian National Film Center, του Eurimages, του Creative Europe, της ΕΡΤ και του Berlinale Residency.

Στους πρώτους ρόλους ήταν ο Βίκτορ Κόμουτ (Μίσα) , η Βάλερι Τσεπλάνοβα (Σοφία)  και ο Θανάσης Παπαγεωργίου (κύριος Νίκος) , ενώ το καστ συμπληρώνουν οι Αρτέμις Χαβάλιτς, Αρετή Σεϊνταρίδου, Υβόννη Μαλτέζου, Μαρίνα Φιλίνη, Μαρίνος Βεσλεμές και Χρήστος Στέργιογλου. Ενα από τα έξι πρότζεκτ που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Berlinale Residency το 2013 αλλά και στο τμήμα των συμπαραγωγών του Φεστιβάλ Βερολίνου το 2014, η ταινία είναι ευρωπαϊκή συμπαραγωγή ανάμεσα στην Ελλάδα, τη Γαλλία και τη Βουλγαρία, με την υποστήριξη του Eurimages.

Η ταινία «Ο Γιός της Σοφίας» είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της Ελίνας Ψύκα και ακολούθησε τη μεγάλη επιτυχία της «Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά»,



No comments: