ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΗ ΒΕΡΑΝΤΑ

ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΗ ΒΕΡΑΝΤΑ
Το συγκλονιστικό μυθιστόρημα για τις γυναίκες στην ωριμότητα, για τη γυναικεία φίλία, για τις ακυρώσεις και τις αναπτερώσεις!

Monday, April 28, 2008

Πούρα Αβάνας για τη γιορτή της Μέλισσας

















Αυτό το πόστ είναι αφιερωμένο στη Μελισσούλα που γιόρταζε χθές

Η Μελισσούλα γλύστρησε στην καθημερινότητά μου διακριτικά, μέσα απο τη διάδραση με τη Δέσποινα. Και την ένιωσα απόλυτα κοντά μου έτσι όπως λατρεύει τα ωραία περιττά πράγματα, έτσι όπως παλεύει να νικήσει την όρεξή της. Την ένιωσα πιότερο αυτό το Πάσχα, που δεν ήθελε να το περάσει μακριά απο την οικογένειά της κι όμως το πέρασε με γέλιο και κέφι!

Χθές ήταν η γιορτή της και ώ! της σύμπτωσης. Κατέφθασε με το ταχυδρομείο το «Ημερολόγιο Αβάνας», το δικό μου βιβλίο. Η Μελισσούλα το ρούφηξε κι έγραψε τα ωραιότερα. Ενιωσα σα να ήμουν δίπλα της, σα να γιορτάζαμε μαζί του Αη Γιωργιού.

Τελικά, αυτή η μπλογκογειτονιά μου αποδεικνύει κάθε μέρα πως η ζωή μπορεί να χαμογελάει πέρα μακριά στη Λωζάννη. Πως οι άνθρωποι της μπλογκόσφαιρας είναι πιο αληθινοί απο τους χειροπιαστούς γύρω μας.

Κι επειδή της χρωστάω ένα δώρο της Μελισσούλας μου, της προσφέρω ένα απο τα πούρα των πολύχρωμων κουτιών που έχω φέρει απο την Αβάνα. Να το καπνίσουμε εξ αποστάσεως να δούμε τον αναθρώσκοντα καπνό ν’ ανεβαίνει ως τον ουρανό καλύπτοντας την απόσταση : Μόντρεαλ-Λωζάννη.

Χρόνια Πολλά Μελισσούλα μου, Ολα να σου χαμογελούν στη ζωή σου!

Με αγάπη

Ιουστίνη


Εδώ μπορείτε να διαβάσετε το υπέροχο κομμάτι της Μελισσούλας

http://georgias11.blogspot.com/


Αλλά επειδή δεν κρατιέμαι , το αναδημοσιεύω με την άδειά της.



Η Αβάνα της Ιουστίνης

Της Μέλισσας

http://georgias11.blogspot.com/

την παρήγγειλα την προηγούμενη εβδομάδα από το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο του Ελευθερουδάκη. Την περίμενα πως και πως και κάθε μέρα όταν επέστρεφα στο σπίτι ξεκλείδωνα με λαχτάρα το γραμματοκιβώτιο και ήλπιζα να βρω εκεί το φάκελο που θα την έκρυβε μέσα του. Σήμερα το πρωί, ξύπνησα 20 λεπτά αργότερα απ' ότι θα έπρεπε για να ετοιμαστώ και να φύγω για το γραφείο. It's just another manic Monday σκέφτηκα και χαμογέλασα γιατί ταιριάζει αυτό το τραγούδι στο χουζούρικο χαρακτήρα μου. Στα τυφλά σχεδόν ντύθηκα, χτένισα πρόχειρα τα μαλλιά μου δεν βαφτηκα καν πήρα την τσάντα μου και βγήκα από το σπίτι. Περπατώντας προς το αυτοκίνητο συνειδητοποίησα πως είχα ξεχάσει την κάρτα εισόδου για το γραφείο. Γύρισα πίσω τρέχοντας και έψαχνα τις τσάντες που είχα κρατήσει τελευταία και τις καπαρντίνες να τη βρω. Πάνω στην ώρα έρχεται και ο Rodolphe ο επιστάτης μας να με ρωτήσει αν με πειράζει να δείξει το σπίτι σε κάποιο υποψήφιο ενοικιαστή ενώ εγώ θα έλειπα. Μια που τον βρήκα του ζήτησα να μου αλλάξει τη λάμπα στην κουζίνα γιατί το σπίτι είναι ψηλοτάβανο και δεν φτάνω ούτε με σκάλα! Τη στιγμή που έφευγε ο Rodolphe χτυπάει το κουδούνι μου ο ταχυδρόμος. Έχω γράμμα σκέφτηκα και μάλιστα συστημένο. Μου δίνει ένα φάκελο κίτρινο με φυσαλίδες. Στη θέση του αποστολέα η σφραγίδα των βιβλιοπωλείων Ελευθερουδάκη. Βάζω γρήγορα γρήγορα μια υπογραφή και μπαίνω στο σπίτι ξανά. Ανοίγω γρήγορα το φάκελο και μέσα κρυβόταν ένα βιβλίο στα χρώματα της Κούβας. Η φωτογραφία του εξώφυλλου υπέροχη. Το ξεφυλλίζω στα γρήγορα και σκέφτομαι ότι αν δεν είχα αργήσει θα πήγαινα με το τρένο στη δουλειά για να μπορέσω να το διαβάσω. Αλλά πάλι αν δεν είχα αργήσει δεν θα ήμουν εκεί για να το παραλάβω και θα περνούσαμε ακόμα ένα βράδυ χώρια... Γύρισα σπίτι το βράδυ κι αφού είχαν ησυχάσει και τα τηλέφωνα κάθισα αναπαυτικά στον καναπέ μου και ξεκίνησα να διαβάζω. Σε κατακλύζουν άπειρα συναισθήματα με την ανάγνωση γιατί απλά η Ιουστίνη μας, καταφέρνει με το δικό της μοναδικό τρόπο να μεταφέρει στον αναγνώστη της, ολοζώντανα τα δικά της συναισθήματα. Απόγνωση, θλίψη, πόνο, λατρεία, θαυμασμό, γοητεία συναισθήματα που όλοι μας λίγο πολύ έχουμε νοιώσει σε διάφορες στιγμές της ζωής μας. Με συνεπαίρνει. Αδύνατον να σταματήσω. Η περιγραφή των δικών της εικόνων είναι όσο πρέπει λεπτομερής έτσι ώστε να μας δώσει την αίσθηση αλλά να αφήσει και τη φαντασία μας να ταξιδέψει ως τη δική της Αβάνα. Ακούω τις κουβανέζικες μουσικές, μυρίζω τα φοινικόδεντρα και τις μπανανιές, περπατώ νοερά δίπλα της χαζεύοντας μαγεμένη τους Κουβανούς. Μαθαίνω για τους Έλληνες της Αβάνας και μπροστά μου ξεδιπλώνονται τα ερειπωμένα αλλά και τα πολυτελή κτίρια της πόλης του Φιντέλ καθώς περπατάει και τα χαζεύει σαν να τα βλέπει για πρώτη φορά. Το διάβασα σχεδόν μονορούφι, έκανα μόνο ένα διάλειμμα για να βάλω ένα ποτηράκι αμαρέττο που ταιριάζει με τόσο με τα πούρα, δεν έχω καπνίσει ποτέ πούρο αλλά νοιώθω ότι τα αρώματά τους ταιριάζουν πολύ. Δεν έχω και πολλές πιθανότητες να βρω ένα δροσερό μοχίτο αυτή την ώρα που μου έχει σπάσει τη μύτη η μυρωδιά της μέντας από το μοχίτο που πίνει στο θρυλικό Νασιονάλ. Έχω διαβάσει όλα της τα βιβλία, και αυτό που μου αρέσει είναι ότι συχνά αναζητώ να ξαναδιαβάσω κομμάτια και να ξαναζωντανέψω τις εικόνες και τα συναισθήματα που τόσο ωραία περιγράφει. Τώρα θέλω ακόμα πιο πολύ να πάω στην Κούβα και να αλητέψω στην Αβάνα της.
Ιουστίνη σ'ευχαριστώ που μου άνοιξες διάπλατα τις πόρτες του μπλογκοσπιτιού σου και σιγά σιγά γνωρίζω τον άνθρωπο που θαυμάζω μέσα από τα βιβλία του.

25 comments:

La Gigi said...

να τα, τώρα κλαίω. τι καλύτερο θα μπορούσα να έχω για τη γιορτή μου εκτός από το βιβλίο σου, τα δικά σου λόγια αφιερωμένα σε μένα και αυτά τα υπέροχα κουτιά πούρων! για τα ίδια τα πούρα θα σου πω όταν πάω στην Αβάνα :)

δεσποιναριον said...

Ομορφο δωρο, μια ομορφη καινουργια φιλια, η δυναμη του μπλογκινγκ σε ολο της το μεγαλειο. Σας φιλω και τις δυο με αγαπη. Δε μιντλ γουμαν.¨:)))))

Justine's Blog said...

Αγαπημένη Μελισσούλα,
Και για μένα δώρο είναι η παρουσία σου, η αναπτυσσόμενη φιλία σου απο το διαδίκτυο.
Απο τον καιρό της ξενητειάς, επενδύω μόνο σε ανθρώπινες σχέσεις. Οι άνθρωποι βρίσκονται παντού, τα πράγματα σε κάποια λίγα μέρη.
Χαίρομαι που πέρασες ονειρευόμενη της Αβάνας τις ομορφιές.
Φιλιά πρωινά απο νεφοσκεπή ουρανό
Ιουστίνη

Justine's Blog said...

Δεσποινάριο γλυκό,
Ως ενδιάμεση μπορώ να πώς πως μου άνοιξες πολλές πόρτες. Εχεις αυτό το μέλι που έλκεις μελισσάκια και άλλα πρόσωπάκια του διαδικτύου. Είναι αυτή η απροσποίητη προσωπικότητά σου, η μαγκιά της μαγειρικής σου δεινότητας, η ανάγκη σου να τα μοιραστείς όλα- καλά και άσχημα- με μάς τους μπλογκογείτονες.
Είμαι περήφανη που στην ωριμότητά μου μπορώ να φτιάνχω υπέροχες νέες φιλίες.
Σ ευχαριστώ
Με αγάπη συννεφιασμένη
Ιουστινη

zero said...

Αυτα τα πουρα ειναι Romeo & Juliet ?
Ειναι τα αγαπημενα μου.
Την καλησπερα μου.

Justine's Blog said...

Ναί είναι τα αγαπημένα σου Rome Y Julietta, τα πούρα με το ομορφότερο κουτί και την πιο τραγική ιστορία.
Θα έχεις την ευκαιρία να τα καπνίσεις στο πάρτυ για το Ημερολόγιο που θα γίνει στην Cubanita της παραλίας στις 2 Ιουνίου.
Φιλιά

zero said...

Αχ ειναι πραγματι τα αγαπημενα μου.
Μιλαμε τωρα για γευση και αρωμα.
Και τι πρεπει να κανω ακριβως για να καπνισω ενα απο αυτα ...περικαλω?
Να σου κανω 6000 σχολια?
Να σου μαγειρεψω αστακομακαροναδα?
Να σου γραφω ενα ποιημα, μονο για σενα?

Αχ πες μου πες μου τι θελεις απομενανε?

Justine's Blog said...

Αγαπημένε Ζερό,
Δεν χρειάζεται να με κατακλύσεις με σχόλια ούτε με ποιήματα. Αφού μόνο η Αλεφ σε εμπνέει ως ποιητή.
Για να καπνίσεις ένα πούρο Αβάνας θα πρέπει να έρθεις στο πάρτυ της Cubanita.Τόσο απλό και τόσο δραστικό!
Θα σε γνωρίσω επιτέλους να δώ ποιός κρύβεται πίσω απο το φλογοβόλο αυτό χούμορ!
Χαιρετίσματα

La Gigi said...

ει zero αυτά είναι δικά μου μη τα κοιτάς καθόλου. εχω όμως πρόταση, ελα εδω στις 2 Ιουνιου να μου κανεις τη μετακόμιση να παρεις και όλα τα πουρα και εγω να παω στο παρτυ στην Cubanita. ε? δίκαιο δεν είναι?

Justine's Blog said...

Ζερό.
Βρίσκω πως κάνει δίκαιη πρόταση η Μελισσούλα. Είσαι να πάς στη Λωζάννη για μετακόμιση και να έρθει εκείνη στο πάρτυ της Cubanita?

zero said...

Και δεν καθομαι στο σπιτι μου να καπνισω οσα θελω...
πρεπει να παρω τους δρομους δηλαδη?
Ασε...
απο μετακομιση ξερω καλα.
Τσιου...

Penelope said...

Ioustinaki ελαβα ενα μήνυμα για το βιβλίο σου στο κανονικό e-mail μου δεν μπορω να το διαβάσω εχω πρόβλημα με το pc μου connection...etc ελπίζω μέχρι τέλος εβδομάδα να είναι εντάξει.Τα λεμε φιλιά

Stelios Frang said...

Χρόνια πολλά, με υγεία!
Εδώ η αναφορά μου! ;-)

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ said...

Ετεροχρονισμένες ευχές στη melissoula,

XΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ...

Και επειδή μου λείπει ένα ταξίδι σε μέρη εξωτικά.... φεύγω για να βρω το βιβλίο.

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

δεσποιναριον said...

Καλημερουδια απο Ουασινγτον λιακαδερη καταπρασινη ετοιμη να υποδεχθει τον Μαη.
Καλημερουδια κι απο ενα Δεσποιναριον κεφατο ετοιμο να υποδεχθει οσα του φερει ο Μαης.

Γιώτα Φώτου said...

Χαιρετώ από τη λάρισα την παρέα σας που από ότι αντιλαμβάνομαι είναι διασκορπισμένη ανά τον πλανήτη. Χτες αργά πήρα ένα μήνυμα που με πληροφορούσε για την κυκλοφορία του ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΤΗΣ ΑΒΑΝΑΣ. Καλή του επιτυχία. θα το διαβάσω με την πρώτη ευκαιρία. Αυτό που, προς το παρόν, έχω να καταθέσω είναι ότι διάβασα τρεις φορές Τα ψηλά τακούνια για πάντα, όχι για να το εμπεδώσω, αλλά γιατί οφείλω στον εαυτό μου ευχάριστες στιγμές και το βιβλίο εκείνο μου τις εξασφαλίζει.
Καλή πρωτομαγιά σε όλους.

zero said...

Καλησπερα σας.
Τι κανετε αγαπητη κυρια?

Γιώτα Φώτου said...

Αγαπητέ zero
Αν εγώ είμαι η αγαπητή κυρία, στην ερώτηση τι κάνεις απαντώ:
Κάνω ότι δεν καταλαβαίνω.

Justine's Blog said...

Αγαπημένη Πηνελόπη,
Αργησα η γυριστρούλα γιατί σήμερα βγήκε ο ήλιος και δεν συμμαζεύτηκα. Είπα να το διασκεδάσω με περιπάτους κάτω απο τις καταπράσινες αλέες του Μόντρεαλ.
Η άνοιξη ανθίζει και γίνεται Χαρά Θεού και Ανθρώπων!
Οσο για το δελτίο τύπου, δε χρειάζεται να το διαβάσεις. Η Μελισσούλα τα γράφει αληθινότερα!
Φιλιά ηλιόλουστα

Justine's Blog said...

Αγαπημένε Στέλιο,
Σας ευχαριστώ για το υπέροχο δώρο της καταχώρησης στο πολύπλαγκτο και πολυδάιδαλο μπλόγκ σας.
Κι ότι σκεφτόμουν πως με ξεχάσατε για το Πάσχα! Αλλά πάλι όχι!
Καλή Πρωτομαγιά!
Ιουστίνη

Justine's Blog said...

Δεσποινάριον,
Έίδες λίγες αχτίδες ήλιου πόση ευφορία φέρνουν σ΄αυτή την πληκτική ατμόσφαιρα της Βόρειας Αμερικής;
Φαντάζομαι πως θα μαζεύεις τα λουλούδια για να πλέξεις το στεφάνι της πόρτας σου.
Εγώ άυριο θα είμαι στο κυνηγητό των ειδήσεων και δεν ελπίζω σε Πρωτομαγιάτικο γλέντι.
Αλλά θα τα πώ αλλοιώς.
Φιλιά

Justine's Blog said...

Γλαρένια,
Αν αυτή είναι η δική σου ματιά , είναι συναρπαστική. Εσύ εκεί στους αγρούς αύριο θα μαζεύεις αγριολούλουδα. Σε ζηλέυω γλυκά και τρυφερά.
Κι ελπίζω να ταξιδέψεις όμορφα στην Αβάνα μου, να νιώσεις σαν τη Μελισσούλα μας!
Φιλιά Μαγιού απο Μόντρεαλ με ήλιο

Justine's Blog said...

Αγαπητή μου Γιώτα,
Τώρα μόλις σε ανακάλυψα στο μπλόγκ σου. Είσαι μια πολύγραφη συγγαρφέας παιδικών βιβλίων στιν αγαπημένο οίκο του Θάνου Ψυχογιού. Και τώρα δίνεις τη μάχη σου στο μυθιστόρημα με οχυρωματικό σου κάστρο το βιωματικό καμβά του χωριού σου. Μπράβο σου! Θεωρώ πως η ειλικρινής πρόθεση είναι όλπλο για το μυθιστορηματικό λόγο.
Σου εύχομαι κάθε επιτυχία στο νέο σου μυθιστόρημα. Και επίσης σ ευχαριστώ που αγάπησες τα Ψηλά Τακούνια μου, γραμμένα απο το αθάνατο υλικό της αληθινότητας.
Καλοτάξιδο!
Με εκτίμηση
Ιουστίνη απο το μακρινό Μόντρεαλ

Justine's Blog said...

Καλημέρα Ζερό,
Καλά είμαι απλώς γυρνάω λόγω ηλιόλουστης μέρας. Τώρα πιά μαζεύτηκα και γράφω. Η μήπως ήταν σχόλιο για τη Γιώτα; Αν νάι, σου απάντησε ήδη!
Απόψε θα καπνίσω ένα Ρομέο στην υγειά σου!
Ιουστίνη

La Gigi said...

Καλό μήνα Ιουστινάκι από μια σουπερ ανοιξιάτικη Λωζάννη, φιλιά πολλά