Η ΤΡΙΚΥΜΙΑ

Η ΤΡΙΚΥΜΙΑ
Το νέο συγκλονιστικό μυθιστόρημα

Thursday, July 18, 2013

Το Μπολερό δεν ήταν του Ραβέλ, είναι της Ελένης Γκίκα


Η Ελένη Γκίκα επανέρχεται στην ελληνική λογοτεχνία με ένα νέο πόνημα που αντλεί τον τίτλο του από ένα μουσικό αριστούργημα. «Το Μπολερό δεν ήταν του Ραβέλ» γιατί το επανεφηύρε η Ελένη Γκίκα με την γλώσσα της λογοτεχνίας. Ανάμεσα στους πρωταγωνιστές της αφήγησης γλυστρούν η Ιστορία και η Συγγένεια, το Παρελθόν και η Νέμεσις,το Χρέος και ο Έρωτας, ο Μπόρχες και η Αιώνια Επανάληψη.

 
Διαβάστε το αποσυρμένοι στη σιωπή σας με την «Ανοιξη»  του Ραβέλ στο μουσικό σας υπόβαθρο!

 

Καλοτάξιδο Ελένη

 

Τζουστινάκι



Το μπολερό δεν ήταν του Ραβέλ                                                         

 [Το Μπολερό δεν ήταν του Ραβέλ]

                                                                               της Ελένης Γκίκα

 

 

 

Σελίδες: 376

Εξώφυλλο: Μαλακό

Διάσταση: 14X21

Τιμή: 15 ευρώ

ISBN: 978-960-219-277-1
              Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται Φ.Π.Α.  6,5%
 
 

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΛΕΝΤΗ
www.kalendis.gr
Λ. Βουλιαγμένης 70, 16777 – Ελληνικό
Τηλ.: 2109638790 Fax: 2109638791
 
 


 

 

Η Εκάτη-Ουλρίκα, μνήμη που συγκρατεί τα μυστικά και κάνει προσωπεία τα πρόσωπα και μαριονέτες τους πεθαμένους της για ν’ αντέξει.

Και ο Μιχαήλ-Σεμπάστιαν που συμπληρώνει τη χαμένη παρτιτούρα – γι’ αυτό έχει έρθει εξάλλου σ’ αυτή τη ζωή.

Ανάμεσά τους, η Ιστορία και η Συγγένεια, το Παρελθόν και η Νέμεσις,

το Χρέος και ο Έρωτας, ο Μπόρχες και η Αιώνια Επανάληψη.

«Άλεφ» και «Μπεθ», υπνοβάτες στο Σολάρις του Διαδικτύου, όπου «ό,τι γεννιέται γεννιέται ξανά», για μια αιώνια στιγμή. «Δραπέτες», καταδικασμένοι να συναντιούνται ξανά και ξανά στην ίδια σκακιέρα. Με προσωπεία, έστω. Και με λόγια –για να τ’ αντέξουν− δανεικά. Ακούγοντας πάντα τον δικό τους Ραβέλ ή Βάγκνερ, με την υπόσχεση να αιωρείται εκεί σαν θηλιά: «Πατέρα, δεν ξέχασα, μάνα είμαι εδώ στην ξερολιθιά, σε κάθε ξερολιθιά, κι ακούω πάντα τον δικό μας Βάγκνερ. Θα ξανάρθω, και η τιμωρία θα  είναι πορφυρή».

Είκοσι και ένας οι νεκροί.

Και δύο έγκλειστοι.

Οι πρώτοι, σε νεκρομαντεία, αρχαία θέατρα, ιστορικά μνημεία. Εκεί όπου «η πύλη του Άδη παραμένει ανοιχτή».

Οι δεύτεροι, σ’ ένα ρημαγμένο ξενοδοχείο που ζωντανεύει με τον καιρό και σ’ ένα Πυργόσπιτο με γκρεμισμένες τις πολεμίστρες, αλλά με στοιχειωμένες τις ζωές και τις μουσικές.

Επειδή οι ιστορίες δεν ξεφεύγουν εύκολα ούτε από την Ιστορία ούτε και από την καταγωγή. Ο Λαβύρινθος παραμένει λαβύρινθος και αναπάντητη η απορία του Αβερρόη. Αλλά εκείνοι οι δύο θα κάνουν τα πάντα για να μπορέσει ν’ απαντηθεί.

 

Θραύσματα ποιητικής πεζογραφίας, ένας γρίφος με μέρη χρησμικά ή καλοσχεδιασμένα βήματα πάνω σε μια σκακιέρα απ’ όπου όλοι θέλουν να δραπετεύσουν; Οι ήρωες αναμετρώνται με τις αναμνήσεις και το παρόν, αναμετρώνται με το Χρόνο. Και το Μπολερό, κυρίαρχο επαναλαμβανόμενο μοτίβο αλλά και τόπος όπου η ζωή συναντά το θάνατο στο νέο μυθιστόρημα της Ελένης Γκίκα Το Μπολερό δεν ήταν του Ραβέλ.

 Μίνι βιογραφικό

Η  Ε Λ Ε Ν Η  Γ Κ Ι Κ Α γεννήθηκε το 1959 στο Κορωπί. Δημοσιογράφος και βιβλιοκριτικός στις Εικόνες και στο Έθνος της Κυριακής από το 1983, έχει ασχοληθεί με το μυθιστόρημα, το διήγημα, την ποίηση, το παραμύθι, έχει συμμετάσχει σε συλλογικές εκδόσεις και έχει επιμεληθεί βιβλία και σειρές. Κυκλοφορούν είκοσι οκτώ βιβλία της, μεταξύ των οποίων και τα μυθιστορήματα Οι κούκλες δεν κλαίνε, Το αίνιγμα του Άλλου, Χαίρε παραμύθι μου, Υγρός χρόνος, Πλήθος είμαι, Αιώνια επιστροφή, αρκετά ποιητικά αλλά και παιδικά βιβλία.

2 comments:

Paraskevi Lamprini M said...

καλη επιτυχιά στην καλή μας φίλη Ελένη Γκίκα... !!

Paraskevi Lamprini M said...

καλημερα