ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΗ ΒΕΡΑΝΤΑ

ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΗ ΒΕΡΑΝΤΑ
Το συγκλονιστικό μυθιστόρημα για τις γυναίκες στην ωριμότητα, για τη γυναικεία φίλία, για τις ακυρώσεις και τις αναπτερώσεις!

Monday, November 6, 2023

H κυρία του Ασεβούς Πολιτισμού!

 


Η κυρία του Ασεβούς Πολιτισμού!

Της Ιουστίνης Φραγκούλη-Αργύρη


Μεγάλη απογοήτευση προκαλεί ο επαναληπτικός διορισμός της κυρίας Λίνας Μενδώνη ως επικεφαλής στο Υπουργείο Πολιτισμού, όπου φαίνεται ότι από χρόνια τώρα δεν υπηρετεί τον Πολιτισμό αλλά εξυπηρετεί τα πολιτικά συμφέροντα της Νέας Δημοκρατίας.


Ο ρόλος που κλήθηκε να παίξει στις δεξιές κυβερνήσεις- ως υφυπουργός Πολιτισμού επί Σαμαρά και ως επαναληπτική υπουργός πολιτσμού της κυβέρνησης Μητσοτάκη- θεωρείται πως έχει ολοκληρωθεί αποτελεσματικά, διότι όντως απαγκίστρωσε την επένδυση του Ελληνικού από τις αντιρρήσεις του Κεντρικού Αρχαιοκογικού Συμβουλίου και έκανε παράλληλα άλλες παρεμβάσεις στο ΚΑΣ για να σταματήσει η αγκύλωση των μεγάλων έργων.


Ωστόσο,  η κυρία Μενδώνη του αναιδούς πολιτισμού κατά την προηγούμενη θητεία της έφερε ορισμένες κοσμογονικές καταστροφές στην αρχαιολογική ιστορία της Ελλάδας.


1.Τσιμέντωσε την Ακρόπολη κάνοντάς την βορά στις ορδές των τουριστών. Η Ακρόπολη έχασε την αυθεντικότητα του εδάφους της αποτελώντας μια γελοιογραφία του παρελθόντος καθώς ανάμεσα από το τσιμέντο προβάλλουν κορυφές των βραχόλιθων. Ο βράχος της Ακρόπολης δεν πλέον είναι ιερός βράχος αλλά έδαφος ποδοπατήματος των τουριστών! 


Φέτος ντράπηκα όταν ξεναγούσα διακεκριμένους ανθρώπους από τον Καναδά στην Ακρόπολη όπου κουτρουβαληαστήκαμε με κίνδυνο να πάθουμε ατύχημα.

Στο μεταξύ το ασανσέρ που φτιάχτηκε δήθεν για τους ανάπηρους δεν λειτουργούσε και απο ό,τι πληροφορηθήκαμε σπανίως λειτουργεί.

  1. Η κυρία Μενδώνη έδωσε την Επίδαυρο σε δυό  αμφιλεγόμενες παραστάσεις που προκάλεσαν το κοινό περί αρχαίου δραμάτος αίσθημα. (  Τους  ΣΦΗΚΕΣ στην κυρία Κιτσοπούλου και την ΜΗΔΕΙΑ στον κύριο Κάστροφ ) προκαλώντας σκουπίδια στον ιερό χώρο του αρχαίου δράματος.
  2. Η κυρία Μενδώνη παρέδωσε τον ιερό χώρο του Ηρωδείου στα «ιερά»τέρατα της λαϊκής και πόπ μουσικής,Αντώνη Ρέμο και Άννα Βίσση αντίστοιχα, ξεφτιλίζοντας το ρωμαϊκό ωδείο. Η ντροπή δεν είχε πού να κρυφτεί με αυτές τις επιλογές, καθώς το Ηρώδειο έγινε κυριολεκτικά πίστα την ώρα που αναμενόταν να επαναλειτουργήσει ο Λυκαβηττός και δεν υπήρχε δικαιολογία για την φιλοξενία τέτοιων παραστάσεων.
  3. Η κυρία Μενδώνη μας είχε φλομώσει προεκλογικά το 2015 με την Αμφίπολη για χάρη του Αντώνη Σαμαρά αλλά την εγκατέλειψε όταν επανήλθε ως υπουργός πολιτισμού.Κανείς δεν μιλάει πλέον για τον τύμβο της Αμφίπολης και αμφιβάλλω αν εξακολουθεί να ισχύει εκεί η αρχαιολογική σκάπάνη.
  4. Η κυρία Μενδώνη ξεπούλησε όλα τα καφέ των Μουσείων σε πολυεθνική που έχει αγοράσει τα μικρογεύματα Γρηγόρης γιά καθαρά κερδοσκοπικούς λόγους παραβλέποντας πως ορισμένα από αυτά χρησιμοποιούνταν για παρουσιάσεις βιβλίων και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις. 

Η κυρία Μενδώνη , της οποίας δεν ξέρω όλα τα κατορθώματα καθώς δεν ζώ στην Ελλάδα, είναι φανερό πως δεν παράγει πολιτισμό. Έχει τα παρεάκια της, προωθεί ΕΣΠΑ κυρίως για την αναστύλωση εκκλησιών ( καθότι ανήκε σε παρεκκλησιαστική οργάνωση στο παρελθόν)  και γενικά είναι η προβληματική αρτηρία του σύγχρονου πολιτισμού.Το ΥΠΠΟ επί των ημερών της δεν παρήγαγε ούτε ένα πρωτοπόρο έργο αληθινού πολιτισμού, απλά οι επιλογές της έφεραν την εμπορικότητα αναιδώς στην Ακρόπολη, την Επίδαυρο και στα μουσεία χωρίς ίχνος ντροπής. 


Δεν την είδαμε σε μια παρουσίαση βιβλίου, σε μια έκθεση ζωγραφικής στην επαρχία. Δεν την είδαμε πουθενά στα μικρά όπου παράγεται ο αληθινός σύγχρονος ελληνικός πολιτισμός. Λυπηρή απουσία μιας πολιτιστικής πολιτικής που θα έπρεπε να είχε συνέπεια και συνέχεια. 


Τελευταίο της κατόρθωμα ήταν η επίθεση στο νέο δήμαρχο Αθηναίων Χάρυ  Δούκα, τον οποίο προσπαθεί να σαμποτάρει μπλοκάροντας το άνοιγμα της Βασιλίσσης  Όλγας ως  κοιτίδα βυζαντινών αρχαιοτήτων. Είναι γνωστό ότι ολόκληρη η Αθήνα είναι αρχαιολογικός χώρος, αλλά αυτό δεν εμπόδισε να γίνει το μετρό και άλλα έργα μεγίστης σημασίας για την διευκόλυνση της σύγχρονης κοινωνίας. Και βεβαίως μπορεί να παραχωρηθεί μία λωρίδα για ποδηλατόδρομο αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να κλείσει όλος ο δρόμος που συνδέει το ανατολικό με το δυτικό κέντρο της Αθήνας. 


Η κυρία Μενδώνη ήρθε ο καιρός να επιστρέψει στην σύνταξη καθώς έχει ξεπεράσει το όριο ηλικίας.

Το υπουργείο πολιτισμού, που αποτελεί πυλώνα προσδιορισμού της ιστορικής χώρας μας έχει ανάγκη από ένα υπουργό με όραμα. Του αξίζει μια νέα Μελίνα Μερκούρη!

No comments: