Τα Χριστούγεννα στη Νέα
Υόρκη είναι η πιο μαγική εποχή. Οι βιτρίνες των μεγάλων πολυακαστημάτων που
βρίσκονται στην 5η λεωφόρο φορούν τα καλά τους, στολίζονται με
λαμπιόνια και φώτα, με φανταχτερά ρούχα, τσάντες και πανάκριβα κοσμήματα.
Το Bergdorf and Goodman εστιάζει τον εντυπωσιασμό του στις συγκλονιστικές
βιτρίνες με τα πιο ακριβά κομμάτια των
Αμερικανών και Ευρωπαίων σχεδιαστών δεμένα με πρωτοποριακά διακοσμητικά
στοιχεία. Η δύναμη του εν λόγω μαγαζιού βρίσκεται στην μέγιστη ποικιλία
γυναικείων παπουτσιών, που όμοιά του δεν βρίσκεται σε άλλο κατάστημα επί της γής.
Το Saks 5th Avenue εκτός από τις τουαλέτες και τους παντός
είδους στολισμούς , παρουσιάζει στις βιτρίνες του ένα διαφορετικό παραμύθι κάθε
Χριστούγεννα. Φέτος επέλεξε να δείξει τη Χιονάτη, ίσως διότι η νοσταλγία του
κλασικού συγκινεί κι ενώνει όλες τις γενιές, από παππουδογιαγιάδες μέχρι γονείς
και εγγονάκια.
Το Macy’s είναι το κλασικό μαγαζί της μεσαίας τάξης, ένα σύμβολο του αμερικάνικου
καταναλωτισμού. Καταλαμβάνοντας ένα οικοδομικό τετράγωνο στο mid town κυριαρχεί με τις βιτρίνες του ολόγυρα, που δείχνουν παιχνίδια και
μαγικές εικόνες παράλληλα με τις δελεαστικές τουαλέτες!
Το Gucci φέτος ντύθηκε κιτς, ανέβασε τις τιμές στις
τσάντες που είναι πλέον έργα τέχνης όχι για να τις φοράς αλλά για να τις θαυμάζεις
στη βιτρίνα. Η ποικιλία στις γόβες είναι επιεικώς ανεπανάληπτη καθώς κυριαρχούν
στολίσματα με πέρλες και με τις δίχρωμες και τρίχρωμες κορδέλες του οίκου.
Απογοητευτική είναι η
νέα συλλογή του οίκου Louis Vuitton που βάλθηκε να αντιγράφει τα μεγάλα έργα τέχνης από πέρσι (Μόνα
Λίζα-Νταβίντσι, Μονέ κλπ) προκειμένου να κάνει τη διαφορά. Το αποτέλεσμα είναι
γκροτέσκ κατά την ταπεινή γνώμη μιας φασιονίστας και πρώην οπαδού του εν λόγω
οίκου.
Εκτός από τις γόβες
φέτος η Chanel έχει πέσει πολύ χαμηλά ως προς τις τσάντες
της που είναι το φαβορί της. Ναι οι γόβες παίζουν τρελά με τις πέρλες αλλά οι τσάντες
πέρασαν σε μια συντηρητική και άκρως βαρετή έκδοση.
Κλείνοντας θα ήθελα να
σημειώσω τις εξής παρατηρήσεις;
1. Ολοι οι μεγάλοι οίκοι στις τσάντες έχουν διπλασιάσει τις τιμές
τους δείχνοντας καθαρά προς την ελίτ και εξαιρώντας τη μεσαία τάξη
2. Η λιανική αγορά αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα, χιλιάδες
μαγαζιά κλείνουν ακόμη και στη Νέα Υόρκη, τη μητρόπολη τη μόδας, ενώ η 5η
λεωφόρος έχει αδειανά καταστήματα.
Αυτά από τη μητρόπολη
του καταναλωτισμού! Καλά Χριστούγεννα!
Justinaki
No comments:
Post a Comment